![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jag fostrar mig själv till att inte bli arg när någon har starka åsikter om det jag tycker om och gör - räknar till tio - ler ljuvt - och säger:"Ja, tänk att jag gör så!? Jag är fyllda 50 så jag gör lite som jag vill... " På tal om onödiga saker så kom jag på att hårfön/varmluftsborste är helt värdelöst att ha med sig (för mig), jag tvättar håret, lägger i glegg och fixar och blåser och sen är det så varmt, fuktigt, svettigt att allt hänger stripigt efter 5 minuter. Andra saker som jag har kommit på är värdelöst att ta med sig: strumpor, långbyxor (jeans), böcker med "hårda pärmar" (= ej pocket), DVD-filmer (hade 10st med mig som jag trodde jag skulle titta på i sonens skärm). Det som är kul/bra att ha med sig är: termometer, vattentermometer, liten radio, klädkrokar som man hänger på en dörr, fönsterskrapa eller golvtrasa, tejp, sax, korsord och pennor. En bra kniv! Det jag skulle vilja ha med mig när jag är i Grekland är vackra glas och en vas. En skärbräda och en bra stekpanna! Och en bäddmaddras... Men det går ju inte! |
|
|