Citat:
Ursprungligen postat av Leena
Kommer till Rhodos lördag kväll (18/9) från Tilos och ska hem med en flight kl 07 söndag morron. Behöver förslag på boende. Gör inget om det är billigt. Hoppas på hjälp!
|
När jag var på Rhodos och skulle hem med en flight vid 5 tiden på morgonen så var jag nån dag innan hemresan till byn Paradissi som ligger vid flygplatsen och hyrde ett rum för en natt. Betalade i förskott.
Rummet hade fläkt och kylskåp och det var promenadavstånd till flygplatsen, Lägenhetshotellet Villa Helena har nämnts här men det ligger bra mycket längre bort i byn Paradissi (från Flygplatsen ) och är dyrare och ofta fullbokat långt innan eventuell av resa.
I byn Paradissi finns även många restauranger ( bla vid byns torg ) och även en del affärer samt ett stort supermarket som är öppet till kl 21.00 på kvällarna ( ej söndag ).
Bussen till flygplatsen från Rhodos kör genom byn efter att den släppt av folk på flygplatsen .
Sista dagen på Rhodos när jag bodde i Paradissi så tog jag bussen till byn innan flygplatsen ( Kremasti ) och promenerade till stranden och badade.
Paradissi ligger inte heller så långt bort från Fjärilsdalen.