![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ingabritt, det är som du säger! Jag uttrycker mig avsiktligt dubbelt, att jag inte längtar till Sverige, men också att den som vill ha två länder får längtan på köpet.
- Lite utlägg om detta: -Nostalgisk längtan kan jag känna: tillbaka till ett bra liv som barn på en gård i Jämtland. Alla vintrar var snörika och gnistrande vita... Alla somrar härligt fulla av äventyr , grönska, lekar. Alla människor var snälla, beskyddande,omtänksamma. Kan man låta bli att längta till sådant? - Viss längtan till sånt som är bra-bättre-bäst i Sverige: ordning och reda, lågmäldhet, storslagen natur, lagom,lagom. Varma hus, trägolv, fönsterbrädor innanför fönstren, tillräckligt med vatten... För mig är det där inget problem, snarast en tillgång. Blir jag frustrerad över något fenomen här , retar upp mig på någon är det ju bra att ha något att jämföra med så att man kan grumsa lite för sig själv. Eva beskriver längtan hit som en positiv sak, tycker jag, en önskan att snart få göra det hon gillar så mycket. Jag tolkar det så, och det är verkligen fint att hon också har möjlighet att göra resor hit. Kom du, Eva, här pågår livet som vanligt. Det vore fint om du inte hade så kort tid på dig varje gång! |
|
|