Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-10-20, 09:33
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Sommaren håller i sig

Ingabritt, det är som du säger! Jag uttrycker mig avsiktligt dubbelt, att jag inte längtar till Sverige, men också att den som vill ha två länder får längtan på köpet.
- Lite utlägg om detta:
-Nostalgisk längtan kan jag känna: tillbaka till ett bra liv som barn på en gård i Jämtland. Alla vintrar var snörika och gnistrande vita... Alla somrar härligt fulla av äventyr , grönska, lekar. Alla människor var snälla, beskyddande,omtänksamma.
Kan man låta bli att längta till sådant?

- Viss längtan till sånt som är bra-bättre-bäst i Sverige: ordning och reda, lågmäldhet, storslagen natur, lagom,lagom. Varma hus, trägolv, fönsterbrädor innanför fönstren, tillräckligt med vatten...

För mig är det där inget problem, snarast en tillgång. Blir jag frustrerad över något fenomen här , retar upp mig på någon är det ju bra att ha något att jämföra med så att man kan grumsa lite för sig själv.

Eva beskriver längtan hit som en positiv sak, tycker jag, en önskan att snart få göra det hon gillar så mycket. Jag tolkar det så, och det är verkligen fint att hon också har möjlighet att göra resor hit. Kom du, Eva, här pågår livet som vanligt. Det vore fint om du inte hade så kort tid på dig varje gång!
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:24.