![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej
Var på Leros för 6-7 är sedan och blev nu så sugen på att åka tillbaka. Men att bo i Alinda eller nåt annat ställe på "andra sidan" vill jag inte. Vill tvunget bo i Pandeli. Har dock lite svårt att hitta boende där. En dansk charterarrangör hade det förra året men inte i år. Finns ett litet hotell precis i hamnen som såg så mysigt ut, är det någon här som vet vad det heter. I november mörkret vill man bara fly ![]() ![]() ebba-lotta |
|
||||
|
||||
![]()
Kan det vara Castelo ni menar? Det är väldigt fint och kan tänka mig att det är rätt dyrt oxå... Men läget kan man ju inte klaga på.
Vi bodde på ett litet pensionat som hette Studio Happiness, som tyvärr inte blev någon trevligt upplevelse. Rummen helt ok och fräscha men tyvärr blev det missförstånd hur länge vil skulle stanna, ägarna trodde hela veckan och vi sade från början 4 dagar då vil skulle med färjan från Rhodos. De blev arga och ville ha betalt för hela veckan. Tråkigt och det har aldrig hänt mig i Grekland tidigare. Men det skulle kunna hända varsomhelt i världen....Vi gillade Leros i alla fall och skulle nog bo på Castelo nästa gång. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Hotellet som heter Kavos tror jeg Janne bodde på for en del år tilbake om jeg ikke minnes feil. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för snabba svar, det var Kavos jag menade, kände igen på bilder. Oh vad jag vill sitta på en balkong där och se ut över hamnen
![]() Tack igen ebba-lotta |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Måste tipsa om att flyga via Rhodos där det går många flyg. Vi hittade biljetter för 395 kr styck (enkel) i Augusti med fritidsresor! Sedan flög vi hem efter 4 veckor med Apollo från Santorini för 1900 kr. |
|
||||
|
||||
![]()
Kom och tänka på en annan sak, nära färje terminalen i Lakki ligger en badplats med en taverna på. Här kan man se när färjorna kommer in och ett perfekt ställe att sitta och vänta på. Tror att tavernan drivs med hjäp av sjukhusets patienter. Är det någon som har varit där?
|
![]() |
|
|