![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
En fundering. Hur ser man om det är en direktbokning?
Jag har t ex via Momondo fått upp biljetter till Santorini via Athen. I tablån står det då Köpenhamn-Athen med SAS-logga och därefter Athen-Santorini med AegeanAir-logga och vice versa. Är det en direktbokning? Och som sagt, hur kan man i så fall se det? ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Som jag har förstått det så är det en direktbokning om hela sträckan kan bokas vid ett tillfälle och med samma ombud och att hela resan står på samma biljett. Jag antar att det från Aten alltid blir ett lokalt bolag man flyger med och därav Aegeans logga, men att dessa samarbetar med tex sas. Om du däremot själv väljer att boka två separata biljetter med olika bolag är ansvaret ditt eget om du tex missar en anslutning.
|
|
||||
|
||||
![]()
Just precis.
Vi grunnar just nu på att boka höstens resa genom SAS/Aegean till Samos. 5290 Sek för två från Arlanda. (tre veckor) Arne |
|
|||
|
|||
![]()
Vissa kreditkort har en kompletterande försäkring som täcker kostnader för missat anslutningsflyg. Visa Gold kortet t.ex. ersätter upp till 20.000kr per familj om resan betalats via kortet.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hur är det med ett ´vanligt`Visa-kort,gäller samma villkor där?Om man landar 10:40 i Athen,hinner man med ett inrikes-plan som avgår 11:30?Är det för snävt.Tacksam för synpunkter.
bjorn |
|
||||
|
||||
![]()
Titta på din banks sajt - dvs den bank som utfärdat kortet. Olika bankers regler kan skilja sig åt.
|
|
||||
|
||||
![]()
Nja, det verkar vara mycket snävt om tid. Athen Airport är ju mer än vidsträckt. Lägg därtill att det ju mer än ofta kan taga sådär trettio minuter innan bagaget anländer på bandet efter landning...
Icke att rekommendera denna korta tid. Dömt att misslyckas. Arne |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Vennlig hilsen Stephan L Sandemose |
|
||||
|
||||
![]()
Arne, håller du koll på att flyga till Aten från Umeå via Riga? Jag har tittat lite lätt på detta alternativ men då vi funderar på Kreta (en gång till, funderar alltså) så har jag inte annat än konstaterat att tiderna är bra, priserna har jag inte studerat så noga ännu. Det är alltså Baltic Air via Vasa som är aktuellt då.
Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
![]()
Så är då nästa års höstresa redan bokad tack vare tips på detta forum!
Oneway ticket med Apollo från Göteborg till Samos och tillbaka två veckor senare med SAS från Kos. Drygt 2500/person i totalkostnad, det tycker jag är prisvärt med tanke på att vi flyger från Göteborg och kommer direkt ut till öarna och hem igen! Två timmar i Aten ska enligt SAS vara mer än nog. Jag ringde och frågade och eftersom jag bokade SAS hela vägen från Kos (fast det är Olympic Airways som flyger till Aten) så behöver man inte vänta på bagaget, man checkar in en gång och bagaget lastas om utan att man behöver vänta på det. Anne |
|
||||
|
||||
![]()
Resa till påsken 2011 är bokad nu. Reser med SAS från Köpenhamn till Aten och sedan med Olympic till Santorini. PÅ hemresan blir det Aegean till Aten och SAS till Köpenhamn. Smidigt och lätt med hela vägen direkt. 3356 kronor per skalle
![]() Yeasou ![]() |
![]() |
|
|