![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Sköna bilder Inkfish! Jämte tidigare läsning i Kalimeras ö-beskrivning över Sifnos så blev de här bilderna droppen! Sifnos är nu noterat på min önskelista över "Ännu ej besökta grekiska öar".
Kul att se hur olika vi är vad gäller smak och tycke. I trygg förvissning om att vi alla här på Kalimera har gemensamt att vi gillar Grekland så kan jag i övrigt notera lite avvikande smak jämfört med några av er andra i den här tråden: Thailand - Nej Tack Julmat - Jo men visst! (Liksom många andra svenska mattraditioner såsom Ägg o Sill till Påsk, Matjessill och nypotatis till Midsommar, Kräftor och Surströmming i augusti o.s.v) ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Man tackar för omtanken! Finfina bilder. Man blir ju inte direkt mindre sugen på att "beta av" den delen av Sifnos också...
|
|
||||
|
||||
![]()
Vad roligt att jag fick göra lite reklam för Sifnos
![]() Och då var ju ändå inte Vathy den plats på Sifnos där jag trivdes allra bäst. Faros var underbart, liksom Apollonia, liksom Kastro, liksom... Ibland pratar vi ju om öar där vi kom av båten med fel fot först - det var egentligen inget fel på ön men det blev inte bra just för mig. Vad gäller Vathy så var det exempel på motsatsen - jag klev av moppen med rätt fot först. Det bara stämde. Den andra större badorten, Platys Gialos, där var det däremot fel fot. Parkerade moppen, gick ner på stranden men njaaaeej... Behövde gå på toa så jag satte mig på första bästa kafé och beställde in en cola för att kunna använda toan där. Colan kom i burk och kostade ändå hela 3.30€ ![]() Tack för respons, allihop ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Härliga bilder från en underbar plats, Inkfish!
|
![]() |
|
|