![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej Kalimera!
Tack för info! ![]() Det ser verkligen inte ut som det finns en stig längs vattnet men vad bra! Då tror jag att jag vet allt som jag behöver veta inför mini-trippen. Nedräkningen har börjat ![]() Pyttan ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack, alla som har kommit med goda råd inför min påskresa till Södra Kreta!
![]() Nu är allting färdigbokat med hotell i Chora Sfakia, Paleochora och i Chania! Nu är det bara att hoppas på att bussar och fram för allt båtar går som de ska! ![]() En grek, som jag har e-mailkontakt med, skrev att det var problem med en av båtarna och att den nya tidtabellen kommer i början av maj. Lite nervöst! Men det är väl bara att ta bussen till Chania och sen tillbaka över bergen igen värre än så är det ju inte. ![]() Hoppas också att kunna göra en dagsutflykt med liten båt till Loutro en av dagarna i Sfakia. ![]() Hälsningar Pyttan |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det var så vi gjorde första gången vi var på västra Kreta. Åkte buss till Ch.Sfakion, hade hoppats på besök i Loutro men pga av blåst så var båtarna inställda och vi åkte tillbaka med bussen nästa dag (jag hade t.o.m. knäckt en tand så jag ville till tandläkaren i Platanias), sen tog vi bussen över bergen och hade fin-fina dagar i Paleochora. En härlig vecka - även om det var på höstkanten, i oktober. Du får nog mycket lugnare på vårkanten och kan säkert besöka Loutro över dagen. En härlig vecka att se fram emot! |
![]() |
|
|