![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
"Mysigt och lugnt ställe" på Kalymnos?
Då måste jag rekommendera Vassilis i Melitsaha. Lugnare kan det inte bli på Kalymnos och utsikten över Telendos är bland det vackraste som finns på ön. Jag skickar gärna närmare uppgifter till din inbox om du vill. Annars kan jag bara hålla med Janne. Ett lugnare boende än på Telendos kan du knappast hitta i Grekland. Lägg till detta en fantastisk utsikt över Kalymnos västsida och en härlig sandstrand utanför OTR. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack.. jag läser och försöker anteckna i minnet - men lär få återvända till tråden för att kolla upp mera...
Så lugnt som bilfritt behöver det INTE bli... haha... men helst inget Clubb33 i källaren, om man säger så. Ingen av oss är direkt lättstörd, men det är ju skönt om man törs släppa ut ungen utan att riskera att han hamnar under en långtradare som om man bor precis vid stora vägen som går mellan Chania och Rethymnon på Kreta... ja ni fattar. Just nu har jag överstpå bokaboendelistan ett hotell som ligger mellan massouri och armeos som heter triantafillos Som vanligt verkade dom dåliga på engelska, men hotellet verkade fint. och prisvärt. |
|
||||
|
||||
![]()
Fotini är trevligt, hade tidigare öns bästa restaurang som nu tyvärr ligger nere men studios fortfarande till uthyrning (hösten 2010). Utsikten från balkongerna helt underbar, mot Telendos och fiskehamnen. Telefonnr 0030 22430 47016.
Katina, också i Myrties, är ett trevligt hotell med fina studios och pool och från andra våningen havsutsikt. Telefonnr 0030 22430 47423. Nefeli, också i Myrties, är ett fantastiskt trevligt hotell som ägs och sköts av två bröder som gör precis allt för sina gäster. Har öns trevligaste bar med underbar trädgård. Har tyvärr inget telefonnummer dit men det finns säkert någon annan här på Kalimerasidan som har det. Bara några tips, det finns fler. Siw o Lena. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
MVH/Chras |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hej, Nefeli har ny e-postadress: nefelistudios@gmail.com De har också en hemsida, googla på "Nefeli Kalymnos", vet inte om jag får lägga in länken så jag gör så här istället... Nefeli Bar & Studios - Myrties, Kalymnos Greece - Tel: +30-22430-48170 Tel/Fax: +30-22430-47697 GSM: +306970805488 Winter: +30-22430-29259 / 29828 - May-Oct: +30-22430-48170 / 47697 Fax: Winter: +30-22430-29828 - May-Oct: +30-22430-47697 /Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har bokat boende hos just Nefeli. mellan 14 och 27 juli... ser fram emot det...
|
|
||||
|
||||
![]()
Hotell Nefeli var jättebra. Lugnt, skönt, litet men fräscht. Mycket trevliga ägare som gör - precis som det stått i tråden - allt för sina gäster. Vi fick till och med tvättat upp våra badhandukar (privata) utan att vi bad om det.
rummen var små, speciellt för oss som dessutom skulle ha in en extrasäng till busungen. Men det störde inte oss. Dessutom sover han hårt som sjutton och märkte inte om vi stövlade omkring över och runt honom när han väl somnat (typ bara just före oss, men ändå). Pyttesmå balkonger. Men med härlig utsikt mot kyrkan/Telendos. Fräsch köksdel. Och ovanligt bra utrustad, måste jag säga. Åker jag tillbaka kan jag absolut tänka mig att bo hos bröderna Astopolis och Stratos igen. Tack för tipsen ni gav mig! |
|
||||
|
||||
![]()
Kul att ni trivdes på Nefeli
![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja Apostolis talade om att du var på ingående!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Snällt att ni tänkte på mig också
![]() ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Apostoli snakker ofte om deg, dine bilder og hvordan du hjalp til med facebook og så videre. ![]() ![]() Jorunn ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ojdå! Vi har ju känt varandra över 20 år så den familjen känns nära
![]() Riitta, som har 16 dagar kvar ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]()
Hur är det med överfärd Kalymnos-kos. Är det någon risk att den färjan blir inblåst eller så...? Bör vi sova sista natten på kos eller är det lugnt att ta sig över när det är dags för hemfärd?
|
![]() |
|
|