![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Lesbos och Molyvos är också ett bra alternativ om ni inte är beroende av att ha en bra strand i er absoluta närhet.
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kefalonia i september måste vara fint. Var där i juni förra året, jättefin och vacker ö med mycket att se om man hyr bil några dagar.
Vill passa på att tacka för din fina bild från Alonissos i fototävlingen, Karin S. Om inte jag minns fel så fick du en välförtjänt 2a plats, verkligen en fin bild, precis så vill jag ha "Mitt Grekland", liten strand med endast få människor och en liten taverna helt ner till vattenkanten. Undrar var den lilla bukten ligger på ön... ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
...och jag hävdar med en dåres envishet att TINOS är det perfekta resmålet för en septembervecka. Smidigt med flyg till Aten och båt från Rafina. Tinos har flera dagliga avgångar från Rafina året om. Vackrare byar och genuinare miljö är svårt att hitta! Jag hittade flygstol t o r för straxt under 1900 kr i september med SAS. Med båt för mellan 23-42 euro beroende på vilken typ man väljer samt boende för MAX 40 euro så blir det en billigare semester än charter. Man kan också passa på att ta en dagsutflykt till Mykonos som ligger så nära.
Lissi - på Tinos i september oxå! |
|
|||
|
|||
![]()
Tilos är en härlig ö. 1,5 timma med båt från Rhodos.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Den lilla bukten ligger på sydöstra sidan av Alonnissos. Vi bodde på Skopelos och gjorde en endagsutflykt till grannön. Efter ett stopp i Patitiri och buss upp till "Old town", gjordes nästa stopp för bad och lunch just här i Leftos Gialos. Kul att du tyckte om min bild, TACK!
|
![]() |
|
|