![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Jeg hadde iallfall sjekket prisen på taxi, ikke noen hyggelig start på ferien å sove på flyplassen.
Det beste er nok å ringe hotellet i Sfakia og høre om de kjenner en taxisjåfør som kan hente deg (det gjør de helt sikkert) og selvsagt be om pristilbud. Det blir nok rimeligere enn å ta en Chania-taxi. |
|
|||
|
|||
![]()
Tack allesammans för era svar!
Det blir liksom lättare att fatta beslut när man har ventilerat "ilandsproblemet"med några! ![]() Jag var så sur på Apollo så det var svårt att tänka klart! ![]() Känner mig lite för gammal (tyvärr) och ensam för att vila i ro på flygplatsen. Sådant jag gärna gjorde för 20-30 år sedan. ![]() Nu är taxin beställd, synd bara att jag missar den antagligen väldigt vackra resan över bergen. Men det får bli ett annat år! ![]() Tack! Pyttan |
|
||||
|
||||
![]()
En tanke, så här mellan skål och vägg, kan vara att du kommunicerar med medresenärer på flyget till Chania. Du kan med fördel erbjuda del i taxin. Endera ända till Chora Sfakion, alternativt att de kan kliva av i Chania town.
Taxidrivern brukar acceptera detta om medresenärerna giva honom en extra dusör... Arne |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Men Arne om man ska åka från flygplatsen till Chora Sfakion så åker man väl inte till Chania eller???Gunilla
|
|
|||
|
|||
![]()
Hejsan!
Arne: Tanken har slagit mig, att kunna dela taxin med någon, svider lite i reskassan i jämförelse med bussen. ![]() Janne: Ja men jag har ju tänkt ta båten till Paleochora! Tänkte det var fint, då får jag ju se Loutro en glimt i alla fall. Nä det går inte att få med allt, bara att inse! Eller är det finare tur med bussen tillbaka o sen buss till Pal? Istället för båt? ![]() Gunilla: Ja sightseeing vill man inte åka mitt i natten! Men parta hela vägen vore fint! ![]() Pyttan |
![]() |
|
|