![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack för alla tips! Har läst resebreven från ön o ja, jag tror detta blir toppen! Fasar lite för flygningen bara, landningsbanan är ju inte så lång o jag gillar verkligen INTE att flyga...
Andbjo - Jag trodde det låg rätt nära Skiathos stad? Står i hotellbeskrivningen att det ligger i stan, men om man kollar på kartan så ser det mer ut som om det ligger "mellan" Megali Ammos o stan. Det kan väl inte vara taxiavstånd? Aja, det löser sig nog. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej igen!
Poseidon ligger alldeles nära stan. Jag har inte bott där, men är en ganska brant backe upp till hotellet. Det lär inte ta många minuter att gå därifrån in till centrum. ![]() Vi brukar bo betydligt längre bort. (Då kan man dessutom gå den "nedre" vägen, som ligger närmare havet, för att slippa den stora vägen). Skiathos landningsbana är den kortaste banan av alla i Grekland har jag för mig, men det är absolut ingen fara ![]() //C@nny |
|
|||
|
|||
![]()
Landningen var precis som en vanlig landning, inget att oroa sig för! Men vid regn går det tyvärr inte att landa eller starta, men inte ska det regna! Skiathos är verkligen en favorit i Grekland
![]() trevlig resa! |
|
|||
|
|||
![]()
Hejsan och grattis till ett val av en underbar ö.Jag och min dotter bodde på Poseidon och det var ett fint hotell,visst en brant backe upp men det gick allt bra och det var inte alls långt ner till staden.Man gick bara ner för backen, tog max 10 minuter att gå.Hotellet hade en underbar utsikt,trevlig personal.rent o fint och en fin pool.
Glöm inte att ta en tur till Lalaria som jag alltid tipsar om,en otroligt fin strand med bara vita stenar och turkost vatten,finns många båtar som går dit. Landningsbanan ÄR kort och det känns mer att landa där än på någon annan landnings bana,dom får bromsa rejält.Detta är dock inte något som avskräcker mej ändå då även jag är rädd för landningar för jag återvände en gång och lär göra det igen framöver. Skiathos är en fin ö men ta dej gärna runt med vespa,det gjorde vi och hittade stränder där vi var alldeles för oss själva. Så det kommer säkert att bli en bra resa med ett fint hotell och alla tips från alla Kalimerare gör att du inte missar det det man inte får missa ;O)) Trevlig resa |
![]() |
|
|