Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-11-08, 12:01
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: ö-luffa i grekland

Finns några öar som man ska stanna lite längre på? Hur länge brukar man stanna på en ö när man ö-luffar? Hur lång tid rekommeras att man vara ute på ö-luff?
Svara med citat
Gammal 2005-11-08, 12:34
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av inha
Jag menar har du åkt till o från samma flygplats, eller har du åkt till en och åkt från någon annan.
Jag har bara båtluffat en gång sedan det började finnas billiga enkelbiljetter och då köpte jag biljett till och från Rhodos för att det passade mina planer bäst. Men jag kommer säkert att köpa enkelbiljetter till och från olika öar flera gånger, eller kanske ännu hellre till Aten och hem direkt från nån ö.
Citat:
Finns några öar som man ska stanna lite längre på? Hur länge brukar man stanna på en ö när man ö-luffar? Hur lång tid rekommeras att man vara ute på ö-luff?
Grejen med att ö-luffa är att man kan göra precis som man vill och som det passar en själv Det finns inga rätt eller fel, utan bara smaksaker. Den enda hänsyn man måste ta är båt- och flygtider och eventuellt ressällskap.

*De flesta stannar nog lite längre tid på större öar där det finns flera olika sevärda platser och stränder att åka till och ett 'aktivt' kvällsliv, och kortare tid på mindre öar, där man bara tar det lugnt, läser, vandrar, badar och liknande på dagarna och njuter med god mat av det stillsamma bylivet på kvällarna. Men en del gör förståss tvärtom

*Med kort tid på en ö menar jag två-fyra dagar och lång tid är för mig fem-sju dagar. Många stannar aldrig kortare tid än en vecka på samma ö. Själv har jag bara några gånger varit så länge som en vecka på samma ställe. Det är med andra ord helt upp till vad som passar en själv (och de man eventuellt reser med förståss) bäst.

*Man kan ö-luffa precis så länge man vill och har möjlighet. Mindre än två veckor tycker jag är för lite, eftersom det ju går åt en del tid till att packa upp och ner, installera sig på hotellen och ta sig till/från båten/flyget. För en del är två veckor precis lagom, sen vill de hem, andra är ute i 7-8 veckor eller mer utan att lessna.
Svara med citat
Gammal 2005-11-08, 17:13
Ingegerd_Lasses avatar
Ingegerd_Lasse Ingegerd_Lasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Att inte veta hur allt kommer att bli, det är det som är det härliga. I år började vi på Naxos (första gången där) och Pension Sofi, och vi hade det så gott att vi stannade i 3 veckor. Det blev ingen luffing alls! Men efter ett tufft år. fick kropp och själ allt vi behövde för att komma igen!
Lycka till, Ingegerd.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:56.