![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Oregano att strö över en sallad här hemma. Den smakar verkligen annorlunda än den man köper här.
Och Kapris. I mängder! ![]() ![]() Och salt. Glöm inte salt. Både flingsalt från havet, som brukar vara riktigt starkt om man vill ha det, och t ex XION som är salt på burk. Vanligt Grekiskt hushållssalt. Grekiskt salt, XION eller KALAS t ex, är mildare och mycket godare än vårt Svenska. Bara lite för mycket Svenskt salt så smakar det bittert. Men med lite för mycket Grekiskt blir det bara saltare... ![]() Jag har nog över tre Kg Grekiskt salt hemma nu efter senaste resan... ![]() ![]() ![]() ![]() I fjol försökte jag förklara denna skillnad för min vän Mr S på Tinos. Han undrade nämligen varför jag alltid köper med salt hem... Har ni inte salt i Sverige? ![]() Han tittade ut över havet en minut så tittade han på mig och log och så sade han på sin brutna Engeska: Så Grekiskt salt är sötare än Svenskt... ![]() ![]() Sedan finns det ju mängder med intressanta kryddor att ta hem... Även sådana som finns här hemma, de flesta egentligen, men de kan smaka... större...? ![]() |
|
|