![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hej, Sjäv skulle jag ALDRIG välja att bo i Pothia! Det är Myrties som gäller... Var inte rädd för att välja någon av turistorterna! Det känns som att komma hem... :-) Pothia är för mig ett myller av trafik, och ljud(!), trevligt att besöka en dag, men sedan är man nöjd... /Eva |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Derfor forestiller jeg mig, at Pothia er det rigtige sted med masser af liv. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Just nu har vi kommit hem från en kombinerad nytto-och nöjestur till Emborio och tillbaka. Vi skjutsade en persons möbler och lite annat. Dom bor i Masouri men var inte hemma, så vi fortsatte till Emborio där vi åt en god middag på restaurangen som ligger allra längst bort, hos Pavlos. Katsiki kokkinisto för mig, kalamaria för maken och en portion filla att ta med hem till svärmor. Stor sallad, öl och Sprite. ( 20 € ) Tolv segelbåtar låg i viken. En hel del folk badade.
Åter till Masouri, lämnade av grejorna, bjöds på mer mat... Det var väldigt fint att sitta och se ut över havet mot Telendos. Måttligt med folk, många som är ute och går längs vägen till Kastelli. Hela vägen till Emborio är omgärdad av blommande oleander i vitt, rosa och rött. Lugnt i Masouri men folk på serveringar och restauranger. Var ni än väljer att bo tror jag att ni blir nöjda. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Jeg bor temmelig isoleret, så jeg trænger til lidt liv omkring mig. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tänk så bra det är att vi är lite olika. ![]() Citat:
Citat:
Men det som var den riktiga aha-upplevelsen för mig i den här tråden var att upptäcka att det finns de som väljer resmål utifrån flygtiderna. Häftigt!!! I det här fallet tror jag det leder till något bra. Jag kan också tänka mig att besöka Kalymnos, även om jag tycker att det är gräsligt med utresa, och framför allt hemresa, som går på kvällen. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Men jeg hader virkelig at skulle flyve tidligt om morgenen. Dagene forinden er fuldstændig ødelagte og det er de sidste par dage af semesteren også. Vil meget hellere rejse på et "civiliseret" tidspunkt. ![]() Senast redigerad av larvih den 2011-06-20 klockan 00:16. |
![]() |
|
|