Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-06-24, 10:52
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Matresebrevet från Kreta

Jag har bekanta som för första gången besökt Grekland i år. Jag hade försett dom med en beskrivning av grekiska rätter och även med det grekiska namnet. De hade fått jaga runt en hel del på den massturismort som de besökte för att hitta bra grekisk mat och tillslut var det en kypare som gav dom en vägbeskrivning till sin hemby och den andre kyparen skrattade och sa att det är bäst ni åker hem till min mamma.

Eva
Svara med citat
Gammal 2011-06-24, 12:40
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
...en kypare som gav dom en vägbeskrivning till sin hemby och den andre kyparen skrattade och sa att det är bäst ni åker hem till min mamma...
Ja, tänk om vi kunde få de adresserna!

För övrigt tror jag det är lite optimistiskt att hoppas på att nybörjare på Grekland ska kunna hitta och känna det som "gamla" erfarna greklandsresenärer har funnit fram till genom nästan ett helt livs erfarenheter, eller i alla fall otroligt många resor till orter som ligger så långt ifrån de massturistorter som man ofta börjar med. Men man vill ju gärna hjälpa till och ge goda råd...
Maten på Kreta är speciellt god och den finns även på massturistorterna, men att hitta de riktiga smultronställena på första resan är kanske inte alltid så lätt, men det betyder alltså inte att de inte finns!
Svara med citat
Gammal 2011-06-24, 19:06
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Efter att ha läst och tittat på de läckra matbilderna ännu en gång skulle det vara roligt om du, Kari, eller någon annan, berättar hur man hittar till Tamam och mezedopoleio Oneirodromio i Chania.

Om någon undrar hur man hittar Ouzeri Pantelis i Paleochora, så går man huvudgatan upp mot kyrkan och strax innan man når till kyrkan går man vägen ner till vänster - där ligger Pantelis strax på högra hörnan.

Exempel på Todays Special på Pantelis:

Senast redigerad av Marianne den 2011-06-24 klockan 19:20.
Svara med citat
Gammal 2011-06-25, 00:43
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne Visa inlägg
Efter att ha läst och tittat på de läckra matbilderna ännu en gång skulle det vara roligt om du, Kari, eller någon annan, berättar hur man hittar till Tamam och mezedopoleio Oneirodromio i Chania.
Tamam ligger veldig sentralt, man m å nesten gå på stedet om man spaserer i Gamlebyen, adressen er Zabeliou, det er den siste gaten som går til venstre fra hovedgaten Halidon, før du kommer helt ned til havet/havnepromenaden

"Oneirodromio" finner du i idylliske omgivelser i gaten med minareten
adressen er : Hatzimihali Daliani st.,

Her er et bilde :

Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:21.