![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag tror att våren och försommaren är ännu bättre på ön när det finns kvar lite grönska och blommor på fälten och i ravinerna.
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Fortfarande har vi här i Västerbotten ett fantastiskt väder, Men på en ö är man beroende av vinden. Det tänker man inte på när man är i stadsmiljö. Här blåser östan som f-n just nu. Havets vågor vitskummas och fåglarna flyr in i skogen. Den 20 augusti ska ön ha "Välrdens största surströmmingsfest". Det ser jag fram emot, dock inte Arne. Bussar ska komma från Ö-vik och Umeå. Birgitta. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
(Mor var från Seskarö och far från Västerbotten) Var ska Arne vara under denna fasansfulla begivenhet?? Lissi - som blir knottrig bara vid tanken på surströmming |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Så kul! Den 20 augusti avnjuter jag och Birgit (infödda skåningar) surströmming på våran altan tillsammans med våra bästa vänner. En av dem, som har rötter i Norrland men numera sedan länge också är Skåning, presenterade för många år sedan denna delikatess för oss. Om man kan kalla det kärlek vid första ögonkastet då det gäller en maträtt så var det vad som hände då. Sedan dess äter vi gärna surströmming några gånger om året. Och mycket gärna då i sällskap med våra bästa vänner. Vid surströmmingen den 20:e sänder vi en tanke o hälsning till er alla vänner uppe i norr! Vår surströmmingsfest är helt klart inte en av "världens största" men kanske en av Skånes godaste, hoppas vi. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
![]() |
|
|