![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Nu har jag bokat LÖRDAGEN DEN 15 OKTOBER på Taverna Athena i Kalmar.
De har många av de traditionella rätterna på menyn, även en MEZEtallrik. 15 september innan jag åker till Tinos så lämnar jag PREL deltagarantal dit så skriv gärna här hur många av er som kommer så får ni själva sedan boka definitivt direkt till Athena. tel 0480-28088. Säg då KALIMERATRÄFF så får vi alla samma långbord. Gå in på www.restaurangathena.com så ser ni meny och priser Välkomna! Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Vad kul!
Jag funderade nyligen på om det skulle bli något i höst. Jag har nyss loggat in på forumet, och upptäckte att det var 30 maj jag var här senast ![]() Det får bli bättring efter resan till Korfu 11-18 sept ![]() 15 oktober är antecknat! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Kul att ni kommer!
![]() Grattis farmor! Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Lissi!
Såg att det skulle bli Kalimeraträff i Kalmar den 15 okt, jättekul ![]() Hälsa Claes så gott från Jimmy Johansson, jag tror nog att han minns mig! Naste Kala Jimmy |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Claes tycker namnet låter väldigt bekant, men kan inte exakt placera Dig...Ledtråd?? Då är vi om jag förstår det rätt. Lissi och Claes CarinaN och Percy Celbe +make Abi+make Enigma+make Jimmy+3 ev 2 skåningar till Notera att NI SJÄLVA ska ringa och anmäla er till Athena tel 0480-28088 och säg Kalimerafest.....Se gärna länken till menyn och om ni vet vad ni vill ha så säger ni det redan vid beställningen. Jag ska prata med Athena innan jag åker den 16 sept. Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Hej igen!
Om du nämner kulturnämnden i Kalmar under början av 80-talet, så är jag säker på att Claes minns mig. Hälsningar Jimmy |
|
||||
|
||||
![]()
Ser att jag blivit med äkta make - så trevligt
![]() ![]() Skäl nr två för att sambon stannar hemma är att vi har ny katt, hämtad från Tassebo för ett par veckor sedan, och vi vill inte lämna honom på kattpanget mer än vad som absolut behövs så här i början. Vad katten heter? Vi har gått från kaffe till öl, kan man säga. Han lystrar numera till namnet Mythos! Celbe |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Mythos är ett mycket passande namn på en katt..... Jätteroligt att Du kommer även i år ![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Mythos var ett passande namn på en katt! Synd att våra tre redan lyssnar till sina namn...
Lissi; du har väl antecknat att jag o min man kommer. Vi passar på att vinter-färdiga stugan när vi ändå är i grannskapet. Svårast är att välja mat. Ska alla äta förrätt? Ska alla äta efterrätt? Vad törs man ge sig in på liksom........ Jaja jag velar med vad jag vill ha, allt låter så gott o framför allt grekiskt! /Mia |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Vi ser fram emot en trevlig kväll ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Inringt o klart men avvaktar lite med maten ifall det dyker upp någon specialmeny (vilket hon erkände på restaurangen). Ringer väl igen närmare eller dyker kanske menyn upp här.....
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Chefen/ägarinnan(?) skulle ge mig förslag som sagt men det är ju säkert prisförslag på rätter som finns på menyn, minns att den stora "Grektallriken" var lite utökad och till bra pris förra året....
Förra året scannade jag in menyn här men DET hinner jag inte med i år så vi får se hur förslaget ser ut jämfört med menyn på hemsidan... Det var någon som frågade om det var musik, men det brukar inte vara levande musik vad jag erfarit. Inte regelbundet i alla fall. Men maten är VÄLDIGT god tycker vi! ![]() ![]() Lissi - som snart ska frossa i grekisk mat om förkylningen/hostan ger sig. |
|
||||
|
||||
![]()
Vi får se vad som händer. Om du vill kan jag ta deras mail och försöka lägga upp vad för mat de erbjuder speciellt den kvällen till oss. Vet att du har dåligt med tid nu.
Hoppas du kryar på dig! |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Lizzi!
Läste att du väntar på svar från 2 skåningar till. Det hade ju varit helt underbart men jag jobbar den helgen och det blir jobbigt att byta bort en hel helg. Sorry! ![]() Hoppas det blir fler gånger så vi får möjlighet att träffa hela Kalimeragänget. Det skulle vara jättekul! ![]() ![]() Men jag hoppas vi kan ta en helg lite längre fram när du, Lizzi, har kommit hem från din semester. Ha det skönt och hälsa all Kalimeravänner från oss! Lisa och Bosse |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Nyss hemkomna efter en härlig vecka på Kefalonia med nya friska krafter. Vi har bokat både rum( Packhuset), o plats på Athena. Vi ser fram emot en trevlig helg.
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Å jag har bokat rum till oss på Best Western Kalmar Sund. Vi insåg att stugan skulle vara alltför kall att sova i så års (inte vinterbonad) så vi slog på stort och tog ett hotellrum i stället.
Så vi drar väl till Kalmar på förmiddagen och gör staden lite osäker. Är det någon mer som ska bo på detta hotell? I så fall kunde vi ju ta följe till Athena. Lägg ett meddelande här eller skicka ett PM. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Sa roligt det ska bli att traffa er alla!! Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Ja du Lissi, får verkligen hoppas att du kommer hem. Även om man älskar sitt Grekland och platsen man är på så vill man hem, man har liksom ställt in sig på det.
Ang hotellet så kan man checka in 15.00 och då kommer vi att ha ost från Gerdas med oss och nån god flaska vin (dock kanske inte Grekiskt) och rusa raka vägen till relaxavdelningen. Så vi kommer väl till Athena med badet och bastuns rodnande kinder. ![]() |
![]() |
|
|