![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
AKROPOLIS! Kjempe god mat, herlig betjening, masse hjertevarme. Men absolutt turistifisert. Men gjør det noe?
Kan også anbefale Four Seasons i Amopi. Restauranten på andre siden av gaten, Esperida, har også veldig god mat. Annette, som om noen dager skal spise middag på Akropolis igjen. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Var ligger Akropolis och vad är det för typ av restaurang? ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Acropolis ligger i ena ändan av kafégatan och är väl det mest populära av kaféerna. Närmast bankomaten, då vet du säkert, Masse.
![]() Karin som längtar tillbaka |
|
||||
|
||||
![]()
Har nu i efterhand förstått att jag missat fantastiskt god mat genom att dissa Akropolis, men jag har sååå svårt för ställen med påstridiga inkastare, det blir som en "varningsklocka" som slår till i mig; Behöver de tjata så för att få kunder så kan det inte vara något att ha.
Ja- där ser man hur det går när man har fördomar ![]() ![]() En vän till mig från Norge berättade att de gjort samma misstag. Tur för mig att jag skall tillbaka till Karpathos, filar ibland på hur bästa mixen och resvägen mellan Antiparos och Karpathos skall se ut ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() I somras hade jag ju gott om tid att "lyssna in mig", och det var bara ett av alla de ställen jag besökte som inte hade grekiska gäster. Men dit gick vi av dåligt samvete... känner inkastaren sedan han jobbade på ett annat ställe, och när han nu besviket kommenterade att vi inte kom till honom alls förra sommaren, gick Erika och jag dit mest för att glädja honom. ![]() ![]() En restaurang - eller två - som jag aktivt undvek var Poseidon och grannen... Perigiali? Det är tydligen samma ägare till dem. När jag promenerade förbi på eftermiddagen såg jag flera stora brickor med makarounes ute på bord i gränden, fullt tillgängliga för flugor. Varningstecken 1. ![]() ![]() ![]() Karin som var dum nog att inte fatta att "kalispera" betyder "Ja tack, jag vill gärna äta hos er"... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Känner mig inte särskilt övertygad om att Acropolis är ett ställe som hamnar på min lista. Men tack för info.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Så herlig at det var andre som også liker Akropolis. Trodde jeg bannet i kirken ved å skrive det.
Stopp opp å ta en prat med gutta på Akropolis, utrolig hyggelige gutter. Og maten er som sagt veldig god. Gresk mat med ny vri og mere internasjonale retter. Og nydelig IS til dessert. Kanskje mer en restaurant og ikke en typisk gresk taverna. Herlig med variasjon. Annette, som også synes greske tavernaer er topp. |
![]() |
|
|