![]() |
|
|||
|
|||
![]()
"Håller inte riktigt med dig att priserna är så låga att det är nästan gratis att semestra där. Vad avser du egentligen? Jag tycker att priserna är förhållandevis höga. Har flera grekiska vänner som bor i Grekland och de handlar inte särskilt billigt i förhållande till sina löner."
Jag jämför priserna här hemma (Åland) och då är det billigt. Om 2 personer äter middag med sallad, 2 varmrätter och 2 Mythos öl med 20-25 euro totalt är det enligt min mening jätte billigt. På Åland skulle det kosta 60-80 euro. Om man äter i Vathi på Samos 2 pizzor och 2 öl för 15-16 euro totalt och på Åland får man just och just en pizza utan öl med 15-16 euro. Vad beträffar lönerna i Grekland, vet jag nog att de är inte ens i närheten vad vi har, men andra sidan har ju tex. statsanstälda tjänstemen sin arbetsplats skyddat av grundlagen som säger att man kan inte avskeda en tjänsteman utan att han/hon har gort sig skyldig till brott/grov tjänstefel som har med just den tjänsten att göra. Därför skall nu 30000 tjänstemen pensioneras i stället att ge dem sparken. Jag (vi) åker inte till Grekland för att det skulle vara billigt att semestra där utan för atmosfären, solen, stranden och bekant omgivning. Som jag har tidigare sagt, lägenheten i Anthemis i Vathi, Samos är vår "sommarstuga" där vi tillbringar vår sommarsemester sedan 2006. Före de sökte vi "stuga" på olika platser i Grekland sedan 1990 varje sommar. |
|
|