![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Annars håller jag kontakt med vänner m hj a telefon, brev och e-mail....Tänk man är nog ett unikum!!! ![]() Lissi - som ska göra fotoresebrev efter julresan på Peloponessos |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Men det är kanske så också att den yngre publiken inte sätter Grekland högst på sin resmålslista.Vi som åker dit idag är kanske lite äldre , då det begav sig var åkandet till Grekland för oss ett stort äventyr.Från Mig som börjar nedräkningen hur länge vi skall kunna åka till Grekland.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ett forum som detta behöver oxå ett tillskott av yngre användare, annars kommer detta forum att självdö. Jag säger inte att det är ngt större fel på Kalimera, men det kan kännas mossigt för en yngre generation. Att förändringar sker, måste vi äldre acceptera. Jag har sett flera inlägg av yngre användare, där de undrat över bästa festarön o dyl, bara för att ibland mötas av nästan hånfulla kommentarer. Det tycker jag är synd, för det skrämer bort de yngre, som dessutom berättar för sina kompisar att Kalimeraforumet består av gamlingar. Tyvärr. /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Jag kan fullt ut hålla med Dig om att det ibland finns en del "besserwisserinlägg" här och hoppas verkligen att jag inte bidrar till dessa, men det är ju alltid upp till mottagaren av svaren här att bedöma.
Det jag ALLTID upplevt är dock att det alltid funnits en uppriktig och genuin lust från alla att verkligen hjälpa till att svara på frågor och att dela med sig av erfarenheter. Visst är det synd när någon frågar om nöjesliv i Rhodos stad och några genast fördömer detta utan att svara på de frågor som ställs ...och det är synd med den totala brist på förståelse som finns för AI. osv men jag anser ändå att det är ett bra forum och den gemensamma nämnaren är ändå att främja intresset för Grekland och grekiskt liv. Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hej och hå tänk så fort det kan gå!!! Visst är det så att senaste teknik och högsta hastighet har blivit superviktigt för den unga generationen. Självklart är det också viktigt att "unga" frågor om partyöar och hålligångresmål måste mötas med respekt och intresse om vi skall få en bra och kul mix av Kalimerianer. ![]() Senast redigerad av Masse den 2011-10-07 klockan 20:53. |
|
||||
|
||||
![]()
Lissi varför är det synd att oförståelsen för AI eller hur du nu uttrycker dig är total. All utvärdering, forskning samt undersökande journalistik etc som jag hittat visar på i stort sett bara negativa effekter med AI både för lokalbefolkningen, deras arbetsförhållanden, miljön etc. Har du några andra källor med mer positiva resultat får du gärna referera till dessa. Intresset för AI minskar inför kommande säsong enligt resebranschens egen undersökning vilket verkligen gläder mig.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Eva, jag menar bara att AI finns och att många barnfamiljer väljer detta av ekonomiska och praktiska skäl och de kanske har frågor om orten dessa finns på. DE har redan valt AI av olika skäl och då menar jag att VI inte ska fördöma deras val utan bara svara på de frågor de ställer. Inget annat. Eftersom jag själv inte väljer detta alternativ så nöjer jag mig med det. Jag låter andra välja detta om DE vill utan att skriva dem på näsan vad just JAG tycker. Jag har ju ingen lust att att nedvärdera något jag inte har erfarenhet av.
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
AI i Grekland är ju fortfarande inte så vanligt och finns bara på några massturismresmål. Därför är kanske erfarenheterna hos Kalimeras användare inte så stora av AI. Jag har rest många gånger till Grekland med mina barn sen de var små och det har varit hur enkelt som helst att äta på en vanlig enkel taverna utan AI. Har rest även med barnbarn både till Thailand där AI är extremt ovanligt samt till Spanien och Grekland utan AI och det har också varit utan problem. Hur svårt är det egentligen att gå ut och äta på en lokal servering utanför hotellet?
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Poangen ar val inte att dra upp all in fragan just har och nu utan det var nog menat som ett exempel, dar vissa medlemmar ar valdigt snabba att svara med kritik.
Grekland AR ett turistland med manga OLIKA sidor, for manga OLIKA typer av folk och intresse, och det ar faktiskt upp till var och vad de valjer att spendera sina slantar pa. " 2 veckor vandra pa Amorgos" eller " 2 veckor ligga pa rygg i solen pa stranden och supa skallen i bitar pa nattklubbarna" eller " 2 veckor vid poolen & all in pa lyxhotell inklusive SPA". Jag vet vilket jag valjer med fordomer/fordummar INTE de som valjer annat. Vill ocksa tillagga att det ar bade intressant och kul att lasa om vad andra skriver, tycker och kommenterar. /Lucky ![]() som annu inte tillhor folkgruppen pensionarer ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Alla blir oftast MYCKET förvånade när jag berättar hur det såg ut för tio år sen "Va, fanns inte Facebook!!!" och för att ta det en gång till. Det ar ingenting att göra med teknik. Det är bara mänskligt beteende som är avgörande, som alltid. /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Vet inte hur man citerar .. Men kan klippa och klistra.
![]() Netwolf! Vet du vad medelåldern ligger på kalimeras 9022 medlemmar? Och vad har åldern att göra med att det är dött på forumet? Diskutera Grekland: mat, dryck, resmål, litteratur m.m. kan jag göra med alla, oavsett ålder. Lilla sjöborren: som inget fattar ... är väl lite mossig ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det går väl upp och ner som allting annat. Aktiviteten på forumet är givetvis mycket större framåt vårkanten när folk börjar planera sina semesterresor. ALLA är ju inte ute och letar greklandsbiljetter redan i oktober; det finns de som är fullt upptagna med att planera julfirandet så här års.
![]() ![]() Karin som småtvivlar ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/Netwolf |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag som varit med i Kalimera sen stenålden och aktiv i det gamla forumet sam fanns innan det här uppstod har ju följt utvecklingen länge och i mina ögon var det roligare förr. ![]() ![]() Jag gillar också samhällsdebatt och saknar det på Kalimera. Betydligt roligare än frågor om vilket hotell man ska bo på eller om det regnar eller är moln. Gillar också naturbeskrivningar och inlägg om grekiska maträtter och originella tavernor. Eva som inte heller är pensionär och inte heller har planerat att bli det förrän om tio år. Gillar att både leva och arbeta. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Lena |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi |