![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Den kretensiska dialekten? Jada? Det är lite annorlunda R här och där och lite annat smått och gott, men det går ganska bra, bara dom inte pratar lika fort som dom gör på väderleksrapporten i TV här.
Vi har Nea Chora (Chania) som bas. Jag tror att vi spenderar vår tid 40/60 i Chania/resande fot( här ingår då dagsutflykter, tidigt iväg på morgonen och hem vid 19-tiden). Hyran 400 Euro inkl allt per månad, rum så här års ute allt från 25 till 35(vad vi betalat för bra rum). Inte särskilt dyrt tycker jag. Rummet i Anogeia var lite kallt men extrafiltar och täcke värmde mer än väl. Det skall ju kännas att man är i bergen, eller hur? Det som är dyrast är ju bensinen omkring 1.7 - 1.9 Euro/liter. ![]() lars Kriti mou Omorfo nisi |
|
|||
|
|||
![]()
Det låter fantastiskt! Jag var bara lite nyfiken på om ni bodde på nya ställen hela tiden eller hade ett mer "fast" boende också och det fick jag ju svara på nu
![]() Det är ju alltid billigare att hyra månadsvis, fast då är man ju mer "fast". Jag förstår ju av breven att ni nu har vänner nästan överallt i byarna så för er del finns nog boende närhelst ni kommer ![]() Härligt att läsa om era turer! Lissi |
![]() |
|
|