Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-11-23, 15:11
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Norweigan

Nu ska jag hem och kolla mina biljetter, för jag vill minnas att fler bolag gör detta! Vi har ju bokat 3 resor med 3 olika aktörer och jag vill allt minnas att kortavgift tillkommit på nån av dem...Man kan ju inte neka dessa avgifter för de kommer ju automatiskt när man uppgett sitt kontonummer och betalt.

Lissi
Svara med citat
Gammal 2011-11-23, 16:18
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: maj 2011

SAS har noe de kaller "service honorar" - kjært barn har mange navn!
Svara med citat
Gammal 2011-11-23, 16:41

Ja nog finns det många olika avgifter. På vår bokning till Athen i dec som vi bokade via Travelpartner så kom det upp när vi betalade både bokningsavgift på 190 kr samt en SÄKERHETSAVGIFT på 79 kr.....Säkerhet för vad då kan man ju undra??.....Kanske att piloten ska få kaffe på resan så han håller sig vaken
Fast straxt under 3.500 för två t o r med "snacks" inkluderat känns ändå helt ok.

Lissi
Svara med citat
Gammal 2011-11-23, 16:56
bocina bocina är inte uppkopplad

Jag brukar aldrig fundera över eventuella olika tilläggsavgifter som inte går att välja bort (tecknar aldrig försäkringar på denna typ av bokningar). Om resans totala pris för mig är OK så betalar jag och ser fram mot resan. Blir det för dyrt så bokar jag inte.
Om flygbolaget inte tar ut de 50 kronorna för kortbetalning så lär väl biljetten bli 50 kronor dyrare. De behöver ju få in pengarna på något sätt.

Bo
Svara med citat
Gammal 2011-11-23, 17:03

Citat:
Ursprungligen postat av bocina Visa inlägg
Om resans totala pris för mig är OK så betalar jag och ser fram mot resan. Blir det för dyrt så bokar jag inte.
Bo
Precis, det är ju så man gör, men man måste ju ändå undra lite över vissa avgifter

Lissi
Svara med citat
Gammal 2011-11-23, 17:59
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Citat:
Ursprungligen postat av bocina Visa inlägg
Jag brukar aldrig fundera över eventuella olika tilläggsavgifter som inte går att välja bort (tecknar aldrig försäkringar på denna typ av bokningar). Om resans totala pris för mig är OK så betalar jag och ser fram mot resan. Blir det för dyrt så bokar jag inte.
Om flygbolaget inte tar ut de 50 kronorna för kortbetalning så lär väl biljetten bli 50 kronor dyrare. De behöver ju få in pengarna på något sätt.

Bo
Hade i förväg utsett billiga Vueling mellan Bilbao-Sevilla, enkel resa, i somras för Väntade dock någon dag. Hade alternativ med både Spanair och Air Europa. När jag bokade någon dag senare blev Vuelings 37€ plötsligt över 70€ innan jag klickat färdigt. När jag istället skulle välja bland alternativen var deras billiga resor slut.
Så visst är det vilseledande när man i prisjämförelsesajter uppger ett pris som betyder en sak hos t ex Iberia men en helt annan sak hos Vueling.
Svara med citat
Gammal 2011-11-23, 20:47
Birger Birger är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Lägg till detta att merparten av Norwegians plan har ett benutrymme som närmast lämpar sig för passagerare i längd 160 cm...

Arne
Du har nog inte åkt med Norwegian de senaste åren. Benutrymmet är helt ok.
Svara med citat
Gammal 2011-11-23, 20:49
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: maj 2011

Jeg har reist med Norwegian til/fra Kreta nå i august samt ned til Kreta i september, og det er trangt for mine ben i allefall samt at (skinn) setene er harde!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:18.