![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu kan jag meddela att min Janssons verkligen blev den godaste jag någonsin gjort och ätit
![]() God Jul & Gott Nytt År vart helst ni befinner er! //Kikh |
|
||||
|
||||
![]()
Kul att din Jansson blev bra Kikh! En god Jansson och lite ägg o sill sen står man sig gott.
God Jul och Gott Nytt år till dig också! ![]() PS. Jag googlade på "spunk" och fick upp en hel del fakta om Pippi L, dock ingen förklaring till vad ordet betyder. Kunde konstatera att de första böckerna gavs ut redan 1945 så visst fanns de tillgängliga när jag växte upp. Men det var väl mest indianböcker mm som gällde för mig, varför jag fick kontakt med Pippi långt senare. DS Senast redigerad av Masse den 2011-12-22 klockan 23:04. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Du Masse, får jag lite försynt fråga om böckerna var svartvita då? ![]() //Kikh |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Tack för tolkningen! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() God Jul Masse! //Kikh |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
GOD JUL och GOTT NYTT ÅR! / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Men Kickie då! Vi är så nyfkna på om du erhållit brevet med sillkonserverna vi skickade till dig via post nu i måndags. Har du fått dem?
Arne och Birgitta |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ha en fin jul! //Kikh |
|
||||
|
||||
![]()
Det efterlängtade paketet med anjovis och, fantastiskt god, sill dök upp efter dryga 10 dagar. Nu har jag ätit mer Janssons än jag lyckades klämma i mig på ett helt år sammantaget när jag bodde i Sverige
![]() Idag tog jag min jycke med mig på en tur i olivlundarna för att se vad som erbjöds av gratis grönsaker. Med mig hem i påsen hade jag några ynka blad radikio ( i mitt tycke jämförbara med maskrosblad och den godaste av alla vilda grönsaker), fyra stänglar vild sparris och!!! minst ett halvt kilo vild fänkål ![]() Det är något speciellt med att ha plockat maten själv! //Kikh |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() MVH zakka |
![]() |
|
|