Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Forumet

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-11-21, 13:09
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Avatar

Citat:
På Internet presenterar du dig exakt som du själv vill.
Jepp, jag är den obotlige optimisten, om nå´n vill identifiera mig på Kalimera så tar jag den risken, värre i så fall är Eniro & Co som lägger ut detaljerad kartbild med vägen hem till torpet. Vi och grabbarna förekommer på bild i badkläder lite då och då och om nå´n pederofilur har glädje av det så har han värre problem än vi.

Jag tror att om man inte vädrar alltför konstiga/extrema åsikter så är det som att gå över torget, man är ett ansikte bland alla andra.

Däremot skulle jag bli skogstokig om jag hade barn som la ut sig på porrigt.se mfl. sk. ungdomssiter där tjejerna viker ut sig å det grövsta för att få uppmärksamhet.

//PO´ptimisten
Svara med citat
Gammal 2005-11-21, 13:27
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Det låter som om du vill tala om för mig att mitt val är överambitiöst så för säkerhets skull ska jag förklara mig lite närmare.

Mitt val har med mitt jobb att göra. Det jag sysslade med i Kalimeras barndom medgav helt enkelt inte att jag satt och joddlade om retsina och sammetsögda strandraggare på Internet.

Dessutom är jag aktiv på andra sajter än den här. En av dem är mycket större och det är stor risk att jag blir igenkänd när jag rör mig i den intressesfär som sajten handlar om. Och det kanske jag helt enkelt inte har lust med, av inga andra skäl än just att jag inte vill.

Där har du två olika förklaringar till mitt val att vara anonym, hoppas du kan respektera båda.
Svara med citat
Gammal 2005-11-21, 13:36
Inge Inge är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: apr 2005

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Det jag sysslade med i Kalimeras barndom medgav helt enkelt inte att jag satt och joddlade om retsina och sammetsögda strandraggare på Internet.
Den satt tenker jeg!
Svara med citat
Gammal 2005-11-21, 13:39
inkfishs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Inge
Den satt tenker jeg!
Hehe. Det kan finnas ett missförstånd här. Ett gravt sådant.

Så här menar jag: Det jag sysslade med på jobbet i Kalimeras barndom medgav helt enkelt inte att jag satt och joddlade om retsina och sammetsögda strandraggare på Internet.

Svara med citat
Gammal 2005-11-21, 13:45
Inge Inge är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: apr 2005

Citat:
satt och joddlade om retsina och sammetsögda strandraggare på Internet.

Det var denne som var mitt poeng. Den gjelder nok mange! Her kommer mere

Senast redigerad av Inge den 2005-11-21 klockan 13:49.
Svara med citat
Gammal 2005-11-21, 13:47
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst

Citat:

Där har du två olika förklaringar till mitt val att vara anonym, hoppas du kan respektera båda.
Missförstå mig rätt, alla. Jag talar bara för mig själv och har inga som helst synpunkter på om någon vill ha 'skyddad adress' det kan finnas nog så goda skäl till detta. Även jag har arbetat med 'elände' i många år.
Och självklart respekterar jag andras åsikter.

Min inställning är mer att inte ta ut okänt elände i förskott utan ha kul så länge det går, med lite tur så funkar det.

Mvh PO
Svara med citat
Gammal 2005-12-11, 12:04
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Hej,

hur och vart kan man lägga in en bild på sitt loggin? är det avatar som är bilden?
Svara med citat
Gammal 2005-12-11, 12:07
inkfishs avatar

Ja, avatar är användarbild. Du mailar en bild till Janne. Så här står det i FAQ:en:

Om du vill ha en liten avatar (bild) bredvid sitt användarnamn kan du skicka en passande bild till avatar@kalimera.nu. Bilden får inte vara stötande eller innehålla reklam. Antingen ska det vara en bild som du själv har tagit eller en bild som är copyrightfri. Skicka vilken storlek som helst, vi anpassar bilden till rätt storlek innan den publiceras. Alla bilder har pixelstorleken 80*80.
Svara med citat
Gammal 2005-12-12, 13:49
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

tack för infon. då vet jag.

Senast redigerad av inkfish den 2006-02-07 klockan 10:30. Anledning: för långt citat
Svara med citat
Gammal 2005-11-21, 13:35
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Poängen är väl att var och en ska ha sin fulla rätt att VÄLJA hur h*n vill presentera sig och vilken risk h*n vill ta. Och att ingen ska ha åsikter om det, eller uppmana alla att göra på ett visst sätt.

Jag väljer oftast också att tro på det goda hos alla här, även om jag vet att verkligheten inte är så okomplicerad.
Jag har däremot valt att aldrig säga mitt efternamn i forumet, av den enkla andledningen att jag vet att jag är den enda i världen som heter som jag - och OM nån idiot skulle få för sig att vilja mig något ont, så är det med eniros och andras hjälp mycket lätt att hitta inte bara mina tel.nr och epostadress, utan även hem till mig.
Ett par gånger har jag faktiskt blivit omnämnd i forumet med efternamn och båda gångerna var jag på väg att be Janne ta bort inläggen - men sen sket jag i det, med känslan av att det trots allt kändes lite onödigt nipprigt...

Fast jag tycker egentligen att man borde tänka på att inte skriva ut andras för- och efternamn i forumet. Och kanske inte sitt eget heller - särskilt nu när vi fått höra vad EvaL utsatts för.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:32.