Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-11-22, 10:50
Lolas avatar
Lola Lola är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005
Standard Sv: Då var det bokat! Hurra!!

Tusen tack för all respons! Nu är anmälningsavgiften betald och nedräknaren klar. Det blev 2 v på Aegan sea (Georgio&Sofia) med underbar just aegan seaview!
Svara med citat
Gammal 2005-12-03, 02:46
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

...om man knallar förbi nudiststranden, så finns det en litten,litten ö på udden som heter Sokastro....
Det lilla sundet som skiljer ön från fastlandet kanske är 50 meter, så det går nog relativt lätt att ta sig över....
Hursomhelst så finns i den kulliga ön underjordiska kammare, enligt ryktet från 13-1400-tal, då de användes som lagringsplats för phula phiskar, d.v.s sjörövare.....Det kan ju vara en intressant lokal utflykt .
Om man vill fortsätta det lokala historiskt/arkeologiska utforskandet, så finns det en gåtfull underjordisk konstruktion vid den långa nerförsbacken till Lefkos.Det står en skylt med texten:roman nånting....
Mikke
Svara med citat
Gammal 2005-12-03, 18:50

....korrektion: AV phula phiskar....
Mikke
Svara med citat
Gammal 2005-12-03, 18:55
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke
....korrektion: AV phula phiskar....
Ja, jag funderade väl.....

Karin
Svara med citat
Gammal 2005-12-03, 21:10

...asch da, skämtare där!!
Mikke
Svara med citat
Gammal 2005-12-03, 21:18
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Lola
Tusen tack för all respons! Nu är anmälningsavgiften betald och nedräknaren klar. Det blev 2 v på Aegan sea (Georgio&Sofia) med underbar just aegan seaview!
Har inte bott där men sett stället, såg jättefint ut och ligger bra, med den här utsikten (det var mulet, därav det mysko ljuset i bilderna):

Svara med citat
Gammal 2005-12-03, 21:29

...yep, på det nedersta kortet härovan ser man den beryktade Sokastros siluett med de underjordiska kamrarna samt vildkaniner has det sagts....Sen finns det visst sälarrunt Lefkos också,.d.v.s munksälar......Man får spana....
Mikke
Svara med citat
Gammal 2005-12-04, 10:55
Lolas avatar

>Mikke: Jamen det är ju strålande! Tack för tipsen! Vi får ta med oss madrass och pump så får vi över 6-åringen till ön också.

>Inkfish: Tack för bilderna! Jag har hittat en hel del bilder från Lefkos, men ej just dessa. Förresten, hur fasen laddar man upp en bild som man har i burken? Går det?
Svara med citat
Gammal 2005-12-04, 11:30
karinafps avatar

Citat:
Förresten, hur fasen laddar man upp en bild som man har i burken? Går det?
Jodå, titta i forumet "Om forumet", så hittar du en tråd med rubriken "Bilder i inlägg". Där finns det beskrivet hur man gör.

Karin
som lyckades till sist...
Svara med citat
Gammal 2005-12-04, 11:36
Lolas avatar

>karinfp: Jag behöver alltså detta program Photobucket? Är inte så haj på detta...
Svara med citat
Gammal 2005-12-04, 11:46
karinafps avatar

Citat:
>karinfp: Jag behöver alltså detta program Photobucket? Är inte så haj på detta...
Nejdå, det är inget program. Det är en sajt där du skapar ett fotoalbum, och från detta album kan du lägga in länkar i Kalimeraforumen, så visas bilderna. Börja med att gå till

www.photobucket.com

och ladda dit en bild från din dator.

Karin
Svara med citat
Gammal 2005-12-04, 11:48
Lolas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp
Nejdå, det är inget program. Det är en sajt där du skapar ett fotoalbum, och från detta album kan du lägga in länkar i Kalimeraforumen, så visas bilderna. Börja med att gå till

www.photobucket.com

och ladda dit en bild från din dator.

Karin
Aaaha! Ok, tack
Svara med citat
Gammal 2005-12-16, 18:13
Lisbeth K Lisbeth K är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2005

Så har även vi fått "det" gjort!!

Nu är vår resa bokad, till vår stora glädje har vi lyckats med att locka med våra bästa vänner..
Planet lyfter den 21/9.så nu ska jag ladda en nedräknare!! JIPPI Zephyros Village blir det naturligtvis i Pigadia.....Det kan knappast finnas trevligare hotellägare än Maria & Andreas!
Svara med citat
Gammal 2005-12-17, 00:33
Ingrids avatar
Ingrid Ingrid är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Lisbeth K
Så har även vi fått "det" gjort!!

Nu är vår resa bokad, till vår stora glädje har vi lyckats med att locka med våra bästa vänner..
Planet lyfter den 21/9.så nu ska jag ladda en nedräknare!! JIPPI
Men det er jo sååå lenge til Lisbeth....Og jeg må vente enda lenger enn deg...
Vi er 4 voksne og 4 tenåringer som har bestilt flybiletter fra Landvetter 28/9. Har ikke booket bosted ennå, men det fixer vi etterhvert.
Svara med citat
Gammal 2005-12-17, 10:06

Jag blev väldigt förvånad igår när jag bokade vår resa, det fanns bara tre lägenheter kvar den perioden som vi tänkt boka...På Zephyros Village! Jag vet att det är ett väldigt bra lägenhetshotell, vi bodde där förra året...Men jag kunde inte i min vildaste fantasi föreställa mig att det fanns någon risk att bli utan lägenhet där om vi bokade nu!! Men som sagt ägare, läge.MMMMMMMM gottigare än Marabou Och även om det är så gott som 10 månader dit känns det så mycket bättre att veta att vi kommer iväg & att vi får bo där vi helst vill bo!

Nästa steg blir att maila ner till Andreas & Maria för att tala om att allt är bokat & färdigt.......
Svara med citat
Gammal 2005-12-17, 12:54
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad

Citat:
Jag blev väldigt förvånad igår när jag bokade vår resa, det fanns bara tre lägenheter kvar den perioden som vi tänkt boka...På Zephyros Village! Jag vet att det är ett väldigt bra lägenhetshotell, vi bodde där förra året...Men jag kunde inte i min vildaste fantasi föreställa mig att det fanns någon risk att bli utan lägenhet där om vi bokade nu!! Men som sagt ägare, läge.MMMMMMMM gottigare än Marabou Och även om det är så gott som 10 månader dit känns det så mycket bättre att veta att vi kommer iväg & att vi får bo där vi helst vill bo!

Nästa steg blir att maila ner till Andreas & Maria för att tala om att allt är bokat & färdigt.......
Vad roligt att Zephyros drar folk, men då har de ju också mycket att bjuda på, precis som du har beskrivit. Skulle gärna ha bott där själv i höst igen, men förstod att det skulle bli svårt att få plats under pågående chartersäsong (vi bodde där i maj innan charter kom igång).
Snart börjar det intressanta sökandet efter boende, kanske inne i "själva stan" Pigadia eftersom vi inte har med oss barn, som längtar efter pool.

Är det från Arlanda vid frukosttid ni flyger? I så fall är det samma avgång som vi har

Ivi
-som inte har skaffat nedräknare till hösten än men däremot till aprilresan till Kreta
Svara med citat
Gammal 2005-12-17, 21:20

Ja vi flyger från Arlanda i "gryningen".....Skönt att ha en heldag vid framkomsten! I år tar vi en taxi eller hyrbil direkt från flygplatsen på Karpathos (det känns som att vi får lite mer tid)

Vi kan väl försöka att hitta varandra på Arlanda då!?!?!? Det skulle ju vara roligt att ses i det verkliga livet!
Jag trodde faktiskt i min enfald att det skulle vara enkelt att fixa boende i september.................
Ha det gott!
Svara med citat
Gammal 2005-12-17, 21:22

Det där med april låtsas jag att inte se....................
Svara med citat
Gammal 2005-12-18, 13:34
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad

Citat:
Det där med april låtsas jag att inte se....................

Ivi
Svara med citat
Gammal 2005-12-18, 21:22

Vi kan tyvärr bara ge oss iväg 1 vecka, det känns lite i minsta laget ...men det är ju bättre än inget. Idag har vi introducerat våra vänner på alla hemsidor som vi vet om, där man kan läsa om Karpatohos & Zephyros Village! Lovar att dom blev "tända"
Efter som det är 1:a gången som vi får med dom till Grekland så känns det X-tra viktigt att det blir så bra som möjligt och då faller valet naturligtvis på Zephyros vad det gäller boende.
Det skulle verkligen va´ jätte roligt om vi kunde slå oss i "slang" på flygplatsen!!
Ha det jätte bra så hörs vi av längre fram!!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:31.