![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vad gäller Kreta. Vi har sett exempel på hur researrangörer styr var man vill ha turisterna. Man upphandlar hotellrum i exempelvis Platanias till priser som mindre orter inte kan konkurrera med. Man kan också där tvinga fram en säsong som är betydligt kortare än för några år sedan. I Georgioupoli har ett svenskt resesällskap första charter den 27 maj mot i början av maj för något år sedan. De som vill resa en tidigare tidpunkt får antingen åka någon annanstans eller som förstagångsresenär kanske accepterar att komma till chaniaområdet istället! (Märk väl jag har inga synpunkter på Platanias och övriga orter däromkring) I Georgioupoli finns inte heller längre någon svensk reseledare. Lena |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tror du har rätt Lena att det har betydelse att säsongen är kort på Lesbos. Ön ligger ju långt norrut och kan få regn och kyla mycket tidigare än längre söderut belägna öar.
Jag tycker också att arrangörerna styrs sina turister ganska tydligt till vissa orter medan fina lilla Georgioupoli säkert skulle få fler turister om säsongen där var längre. Många tycker att det är jobbigt att ta sig dit eller till andra orter på egen hand speciellt om man reser med flera barn och inte är så förjust i att köra bil på Kreta där bilolyckor tyvärr är vanliga. Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hotellägarna i Geo får förstås också finna sig i att säsongen krymper... och med allt det innebär!! Vi åker tidigare i maj som vi gjort i många år! Sen får vi se vad det blir i höst. Att det blir Grekland kan jag nog nästan sätta en slant på! ![]() Lena Lena |
![]() |
|
|