![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi har luffat runt Kreta flera gånger med bil, alla gånger i oktober. Vi har inte bokat rum, det har vi löst när vi kommit fram, och det har fungerat perfekt. Att resa på egen hand runt Kreta är verkligen något jag kan rekommendera!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Lars. A, när ni landar 04.10 borde ni hinna med första bussen från terminalen i Chania till Paleochora. Vi hann. Bussen går 05.00 eller strax därefter och priset är 7,5 € pp enkel resa. Har ni förvarnat Haris Hotel så sätter de nyckeln i därren till er studio så ni kan taga rummet i besittning genast. Intag skön sömn efter tröttande nattlig flygtur.
Taxin från flygplatsen till bussterminalen kostar runt 20 €. Ha en god tur. Arne och Hustru Birgitta |
|
|||
|
|||
![]()
Jag åkte buss en gång för några år sedan från Sfakia till Chania. Är vägen fortfarande med mycket serpentinkurvor och höga stup utanför vägkanten?? var lite otäckt
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det är fortfarande serpentinkurvor och höga stup, men inte lika läskig som tidigare. Vägen är fixad och nya tunnlar har byggts. Jag åkte alltid där med andan i halsen förut, men njuter nu i stället.
|
![]() |
|
|