![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Om ni är ute efter bra strand och trevliga tavernor med god mat så borde ni bli nöjda. Det blev vi, även om Parga har lite mera av turistkommers med krimskrams än vad vi gillar. Men det får man ta. Mycket vackert finns också att titta på. Citat:
Hur båttransport mellan Valtos och stan fungerar har jag ingen aning om. Vi bodde ju mitt emellan så det blev promenad till bådadera. Promenad mellan Valtos och stan får nog såvitt jag förstår ske "över berget". Jag har kanske fel, men jag såg inte till någon annan väg och naturen förefaller mig "icke promenadmöjlig" längs stranden. Men det är en vacker tur över berget och ger nyttig motion med backe upp och trappor ned och vice versa. Något som jag varmt rekommenderar är också en promenad över berget på andra sidan om Parga stad. Den går genom en stor och mycket vacker oliv-skog, och leder fram till Lichnos Beach som också är en fin och vacker strand. Läs mera om det och mycket annat i Kalimeras förträffliga e-guide om Parga som rekommenderas till alla som besöker stället för första gången. Under min profil hittar ni ett album som heter Parga-blommor. Kanske lägger jag upp ett Parga-album till med lite andra bilder också. Trevlig resa! ![]() |
|
|