![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Tyvärr så räcker det inte att jag har ett kort kopplat till kontot jag betalade ifrån. Jag trodde ju det, men blandade ihop detta med den kompletterande kortreseförsäkringen. DEN gäller oavsett om jag betalat med själva kortet eller via kontot, dock ingår inte ersättning vid konkurs i själva försäkringen.
Åtminstone var det det beskedet jag fick när jag talade med min bank strax efter att konkursen var ett faktum. Får se, kanske läge att göra ett nytt försök i dagarna. Å jag är alltså inte ensam om att bli dåligt bemött (eller kanske rättare: inte bemött alls) av AOB Travel. Kan ju vara bra för andra att veta... |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Upptäckte nyss att man längst ner på AOB Travels hemsida kan klicka sej fram till "Omdömen & recensioner från våra kunder". Det är smått komisk läsning! Där står att dom välkomnar såväl "Ris som Ros", men läser man igenom det s.k. axplocket hittar man bara rena hyllningar. Vilket inte verkar speciellt seriöst. Hade jag läst detta innan jag använde dom hade jag ju direkt börjat ana ugglor i mossen. SÅ fanstastiskt bra kan ingen resebyrå vara. Och alltså, som det skulle visa sej, framförallt inte dom. Bl a kan man hitta omdömen i stil med "alltid skönt med AOB som faktiskt svarar när man mailar" - jo, morsning!
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Låt ARN titta på deras, i mina ögon, mycket luddiga formulering
"Kunder som inte väljer vår Resebyråservice löser eventuella tidtabellsförändringar och andra önskemål direkt med respektive flygbolag." De benämner dig som "kund" |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag tycker att du ska prata med din bank och hävda din rätt enligt de löften som ges. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ja, det lutar åt att jag hör med dom (banken) igen. Fast egentligen har jag väl redan accepterat att inte få tillbaka några pengar. Det var inte heller några jättebelopp (runt 1500x2). Det som jag retar mej mest på just nu är AOB Travel och deras dåliga stil.
Och ja, Hellen, jag har allt funderat på ARN. Risken är väl bara att dom är som Ryan, dvs bryr sej inte om att följa ett eventuellt för dom ofördelaktigt beslut. Men nu har jag ju fått det här på hjärnan, så jag kanske gör ett försök ändå. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Din bank borde väl vara intresserade av få ha dig och dina vänner som kund. Kör hårt. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Jag kontaktar dom tamejf-n. Det är Swedbank det gäller, så det kanske finns en viss chans (efter vad dom sagt till dej). Ska du, liksom Hellen, också ha 50%? Då blir det ju ingenting kvar till mej ju!
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Tänkte bara meddela att banken som väntat inte ger nån ersättning. Den kompletterande reseförsäkringen gäller ju om man direktbetalar från konto kopplat till visakort, men där ingår inte konkursersättning (dock hade det gällt om jag hade haft en speciell variant av Master Card kopplat dit).
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Då vet vi att vi inte ska göra på det viset i fortsättningen. |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Precis! Man får väl se kortavgiften, som många resebyråer fortfarande tar ut, som en slags konkursförsäkring. Dock alltså inte via AOB Travel för min del...
|
![]() |
|
|