![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Här får folk fylla på efter hand, hinner inte svara på alla frågor men jag börjar väl. Och som vanligt ber jag folk rätta mej om jag har fel.
Billigt; Naxos, Dyrt; Santorini Mittemellan; Övriga (jag förmodar att du menar "Koufonissi"?) Ordningen på öar låter vettigt. Men någon ö för mycket kanske. Förboka inte, då kan ni vara flexiblare och stanna extra eller dra vidare tidigare. Jag skulle skippat Santorini, tagit mig tillbaka till Naxos, tagit båten till Aten för flyget hem. OBS! Det kan vara besvärligt att ta sig väst-östlig riktning i Cykladerna. tänker på bytet av ö Milos-Naxos. Det finns förbindelser men knapert. Studera sommarens tidtabeller när dom är färdiga, för att få en fingervisning. I juni finns alltid bra rum till vettiga priser. (dock ett tag sedan jag var på Koufonissi). Tror du att ni kan fixa Aten ToR för 1000 pix / pers? Jag ställer mig tveksam. Jag brukar ha 1500 som riktmärke om man är ute i god tid med dom vanliga bolagen. Undvik snabbfärjor som är dyra! Man kan göra båtresorna mysiga med matsäck och solande... istället för att sitta inlåst i en flytande plåtburk som går lite fortare. Varför stressa? Boendebudgeten låter vettig. Kan säker få för 30-35€ t ex på Naxos. gyros 2-3€ en pizza 8-10€ en öl på restaurang 2,50-3,50€ hyra vespa en dag 12-15€ Lycka till! /Anders ![]() |
|
|