![]() |
|
||||
|
||||
![]()
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/va...er_7247363.svd
"Han tror också att charterresor nu ses som ett tryggt alternativ eftersom flera lågprisflyg har försatts i konkurs under senare tid." Lågprisflyg? vilka då? Är det så?? Hmmm, så far away från hur jag tänker iaf... "– Svenska konsumenter är smarta och ser att det finns möjligheter att turista lite billigare i Grekland i sommar, säger Bassam el Mattar." Oookej! Billigare, hur då? Ibland blir jag förundrad över journalistiken. Å nu pratar vi aktade SvD... (till skillnad från mindre seriösa kvällsblaskor) |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Inte tror jag att det är nåbon artskilland mellan blaskorna. Däremot finns ibland en synlig gradskillnad. |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det er vel et par stykker som har gått i konkurs i det siste blant annet Cimber Sterling? Og ungarske Malev?
|
|
||||
|
||||
![]()
City Airline för bara någon dryg vecka sedan.
|
|
||||
|
||||
![]()
Jo det är sant att Cimber sterling kan läggas under epiteten "lågprisflyg". Men knappast Malev eller Spanair?
Iaf,till utgångsfrågan; Förstår inte varför man istället skulle välja charter. Det flygbolag som flyger resenärer åt, låt oss säga, Apollo, kan väl också konka? Jag bokar med Malev, konkar, får tillbaka pengarna och bokar med Lufthansa, inte med Apollo. Vad är problemet, och framförallt, vad är nyheten? |
![]() |
|
|