![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Så godt å høre at det er flere som oss. Vi besøkte Kos, Lesvos, Athen, Nissiros, Kalymnos, Santorini, Naxos og så Kreta. Nå har vi besøkt Kreta 10 år, snakker stadig om andre øyer, og bestiller nesten, men i siste liten blir det .....Kreta. Når jeg sitter på "min" veranda og ser utover sjøen den ene veien og opp på Lefka ori den andre, DA hviler jeg og har ferie
![]() ![]() ![]() Håper mange skriver reisebrev så jeg kan drømme meg bort ![]() Hilsen AnitaC |
|
||||
|
||||
![]()
"Tror att vi har fått ett gäng favoriter på gamla dagar"
Så det kan bli Lisbet och Paul!!! Men kärleken till sydvästra Kreta kan vi inte göra något åt nu på gamla dar har vi också upptäckt. Visserligen åker vi, förhoppningsvis, till Dod och Cyk vid vår nästa resa, men innan årets slut kommer nog kreta-tarmen att höra av sig. Då finns nog ingen återvändo. Glädjs med er båda. Birgitta. |
|
|||
|
|||
![]()
Lars, AnitaC och Yannis.
Tack för kommentarer. Då är det nog det som aldrig rostar som verkar. Stark kraft det där. Är väldigt glad att vi är flera som "inte rostar", så att säga. Nu längtar vi så att det ryker... Paul |
|
|||
|
|||
![]()
hej !
Är Agia Roumeli något som ni kan rekommendera? Vi ska vara 3 veckor på Kreta, vi anländer 14/7, dom första 7 nätterna har vi bokat på Haris i Paleochora, men sedan vet vi inte något. Vi tar gärna emot tips på hotell mm. Lars o Barbro |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
På eftermiddagen kommer vandrarna som gått genom Samaria-ravinen och fyller orten, sedan blir det lugnt när de lämnat byn med båten. Skall i augusti göra 5 nätter där och vet egentligen då först hur det är. Har emellertid en tysk vän som älskar kvällarna där i "lugnet" och samtalen med ortsborna samt den väldigt goda maten. Stranden har han utan trängsel och trivs med detta. Booking. com har listat två hotel som verkar ok, vi provar Faragi. Paul |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Vi tilbringer ofte noen dager i Agia Roumeli, og bor altid på Taverna Paralia. Stedet ligger helt nede ved fergekaia, har flotte nyopussede rom med havutsikt, hjemmelaget mat fra egen gård og verdens hyggeligste vert, Nikos. Nikos snakker godt engelsk, men er ikke fullt så god på den skriftlige biten. Derfor anbefaler jeg dere å ringe hvis dere skal bestille rom +30 697 2225409 eller send meg en PM så kan jeg bistå dere. Ta en kikk på bildene på denne Facebook-siden, og husk å klikke "liker" :-) https://www.facebook.com/#!/TavernaParalia |
![]() |
|
|