Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-01, 09:04
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Matbuget en vecka 2 pers?

Citat:
Ursprungligen postat av mouche Visa inlägg
V
Så ja, man kan klare seg med 1500 kroner, til og med svenske , men ikke rom for noen utskeielser og var det absolutt hva man kan strekke seg til så hadde jeg utsatt reisen til man hadde litt mere å rutte med!
Precis, just det hade jag också tänkt att säga. Man KAN klara sig , många människor här har ju ytterst dålig ekonomi och drar in på både mat och annat- men som många säger är det ju en del av nöjet med en resa att njuta den lokala maten och drycken...

Själv har jag rest med mycket begränsad ekonomi många gånger, men det har inte varit något nöje att t.ex inte ha haft råd till det lilla extra, för att inte tala om en buffert om något händer, säg från apoteket eller så.
Svara med citat
Gammal 2012-08-01, 09:18
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Matbudget en vecka 2 pers?

Ett annat problem kan vara att många av de enklare lägenheterna i Grekland har ganska bristfällig köksutrustning vilket kan komplicera matlagningen. Nu tänker jag på riktig matlagning och inte uppvärmning av burkmat, mat på tub etc. som är en främmande värld för mig. Det enda ställe jag bott på i Grekland där jag haft ugn i mitt boende var på Patmos Garden.

Eva
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:17.