Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Arne & Birgittas hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2012-09-15, 08:24
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Höstresan 2012. Dodekaneserna

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Ni får fota tavernan om ni tar er dit. Den jag menar är den pyttelilla tavernan med ett mycket enkelt kök och några stolar nere vid stranden. Tror det fanns en större taverna längre bort. Den här är som ett "litet hål i väggen ställe".
Hon lagade en eller två rätter per dag.

Eva
Den fanns kvar i juni. Jag åt där en gång förra året, inte så lyckat men jag kan ha haft otur.

Min favorit har istället varit gamla tant Erasmia i den andra trappan på väg upp från Kambi. Dock hade hon inte öppnat i juni, det sas att hon hade fått hjärtproblem och att det var väldigt oklart om hon skulle kunna fortsätta.

Citat:
Ursprungligen postat av cyrene Visa inlägg
Vilka stränder är bäst på Fourni?
Den jag gillar bäst är Vlychada längst ner i söder. Även Kassidi på samma udde är bra.

Även Elidaki som ligger närmare byn, första stranden efter Kambi, är mycket bra.

Och om man går ut norr om byn, förbi Psili Ammos, finns en vacker strand med ett litet kapell i nästa vik. Där har dock varit lite skräpigt när jag varit där. Jag har glömt namnet på kapellet nu men det är den strand som kallas Psili Ammos på kartan (fast det är fel, Psili Ammos är den första stranden, den med några solstolar).

De flesta stränder på Fourni saknar tyvärr skugga. I viken Vitsilia finns dock ett par tamarisker. Stranden där är riktigt fin, men bottnen när man badar är lite trist med mycket sjögräs)

Arne: keep up the good work med kattvalpen. Men se upp med övernattningarna bara, den riskerar ju bli pinknödig och ni bor på andra våningen... Katter kissar där det går att krafsa så då kan både sängen som div väskor ligga risigt till.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:30.