![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ha det jätteskönt!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Då hann ni väl med ett Pelagosbesök, för det var ju sista kvällen igår
![]() Ha det så gott på Karpathos ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() -men man kan ikke få med seg alt ![]() Vi bor deilig i Finiki, flytter til Pigadia imorgen, så Pelagos går vi glipp av ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Takk, Athanasia
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu är ni väl i Pigadia, kan jag tänka mig
![]() ![]() Men det finns ju flera tavernor i stan som är öppna året runt ![]() Jag längtar till och vara där den här tiden! I år är det ju massor med oliver som väntar på att bli plockade ![]() Kan tänka mig att det är gott i vattnet nu också ![]() Ha det så gott! Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() - og vi sulter ikke, mange steder har åpent, men det blir flere og flere ledige "parkeringsplasser" langs strandpromenaden dag for dag ![]() I går gikk det siste charterflyer med nordmenn herfra, og det var flere kafeer som stengte, ingen fjersyn med norske kanaler å se lenger...heldigvis! Vi ble ganske overrasket da vi kom og oppdaget tilbudet, Pigadia er virkelig en "norsk" by ![]() ![]() Vi bor så deilig her på "Kalimera" at vi godt kunne vært lenger, men Chalki og Villa Dorothea lokker også ![]() Nå skal vi gå til byen og kjøpe billetter til "Prevelis" i morgen tidlig ![]() Ha det godt DU og ALLE ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
En liten hilsen fra CHALKI
![]() - sitter på balkongen vår i front på " Villa Dorothea", utsikten er ubeskrivelig, hvilken "KULISSE", VAKRERE omgivelser kommer jeg ( i farten ![]() ![]() At været er maksimalt bra , og har vært det hele ferien hittil, er jo heller ikke noe minus ![]() ![]() ![]() Det eneste "skjæret i sjøen" hittil er at det f.t. ikke er minibank/bankomat her på Chalki ![]() ![]() - minibanken her ble fjernet/hentet for ca 14 dager siden fikk vi vite, "ingen" visste noe på forhånd, men den skal komme på plass igjen i løpet av noen uker...., men det hjelper ikke oss, i dag måtte vi reise til Tilos for å ta ut penger, dit skulle vi først tirsdag til uka egentlig! Nå er den planen endret ![]() ![]() ![]() Kanskje blir vi her litt lenger i stedet ![]() ![]() Jeg ville gjerne lagt inn noen bilder i tråden, men...dessverre har jeg glemt "teknisk utstyr" hjemme og får ikke lagt bilder over på PC....! |
|
||||
|
||||
![]()
Så flott med sommervær i Oktober. Det høres fantastisk ut!
Forsett å ha det bra og kos dere. Gleder meg til bilder når dere kommer hjem. Astri ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vad kul att ni trivs så bra på Chalki!
![]() Visst är det bra på Villa Dorothea! Vilket rum bor ni i? Tack för rapport Kari. Ser fram emot flera. Njut av livet. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Vi har det s å BRA, Chalki er virkelig blitt en ny favoritt ![]() - m e n ....vi har jo f o r mange favoritter fra før ![]() ![]() ![]() Ha det bra du/dere og ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() Citat:
![]() ![]() Vi synes Pondamos er en veldig fin strand, og vannet der, og ellers på øya er jo krystallklart og herlig! Pondamos er jo en fhv liten/smal strand, det kan sikkert bli trangt om plassen, og ikke så lekkert i høysesong, med solstoler, men n å med kun 5 - 6 mennesker inkl oss, og uten solsenger, er det veldig bra ![]() Og, ja, Villa Dorothea er bra ![]() ![]() ![]() Vi bor i rom nr 3, du går opp den lange utvendige trappen, kommer inn i en lang gang, i enden av gangen ligger vår balkong. Det går dører inn til et rom på hver side i gangen, vårt nr 3 til venstre (mot byen) og nr 4 til høyre og med balkong ut i fra rommet. Er det samme rom om dere hadde? I alle fall et deilig rom/studio, med "sus av forna da'r" ![]() Nå venter Arne med frokost ![]() - deretter er planen min et lite kirkebesøk, før vi vandrer til Kaniastranden ![]() Vi må utnytte denne, vår 15 dag med herlig vær ![]() ![]() ![]() ![]() Ha en fin dag dere og ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Är det samma som ni bor i? |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Åh Kari, jag förstår att ni har det underbart!
Mitt i flyttstöket efter en intensiv flytthelg så önskar jag mig en semester till.....Men jag njuter när jag hinner, av Dina rapporter! Fortsätt att njuta....och vinka till Tilos från mig. ![]() Lissi - som är supernöjd med nya lägenheten mitt i City! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() - så b r a at du er superfornøyd med den nye leiligheten ![]() Forstår godt at du kunne trenge en ny ferie etter flyttesjauen!!! Jeg *hilste" fra deg i havna på Tilos, da vi reiste fra Chalki til Kalymnos ![]() ![]() V I nyter videre, det er sikkert, tenkte å skrive et lite innlegg om det ganske snart ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Så hyggelig at du hører av deg, Kari. Håper selvfølgelig på mer fyldige beskrivelser etter hvert.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
En liten hilsen i kveld, her på "KRISTINAS RUM" ( i Gamlebyen på Rhodos)har vi en velfungerende Wifi
![]() Jeg sitter ute og skriver, og dere som har bodd her vet hvilken DEILIG OASE dette er! Vi NYTER både stedet og det herlige været vi er så heldige å ha, og har hatt hittil ![]() Det er ingen hemmelighet at jeg ikke er spesielt glad i Rhodos BY, men jeg "tok sjansen" på dette oppholdet fordi jeg tror at november h e r på fine Kristinas Rum, kombinert med Rhodos gode klima blir veldig bra ![]() ![]() Og, fortsatt er det 22 grader nå, en l u n kveld, kun en liten bris, antrekket kunne vært "ingenting" ![]() ![]() - kan man annet enn å N Y T E ? ![]() Det er nesten ikke til å tro at prognosene sier samme gode temperaturer/vær mer enn en uke framover ![]() Jeg har ikke fortalt noe fra langferien vår på en stund, vi var på Chalki sist jeg skrev (21.10). Selv en så lang ferie som nær 8 uker kommer til å forsvinne raskere enn ønsket ser det ut til, i morgen er vi halvveis, m e n vi kan jo ikke klage ![]() Forrige tirsdag reiste vi videre fra Chalki, øya som var ny for oss, og som vi kom til å like så spesielt godt ![]() Vi reiste derfra med "Dodekanissos Pride" via Tilos, Nisyros og Kos til vårt neste reisemål som var Pothea ![]() På Kalymnos hadde vi ikke vært på 17 år. så det var jo på tide å reise tilbake! Det er en s t o r kontrast mellom lille Emborios på Chalki og Pothea! Men det går veldig godt an å l i k e to s å forskjellige steder ![]() Vi synes Pothea er en veldig fin og sjarmerende by/stad og likte oss kjempegodt ![]() Byen/staden ville uansett ha vært fin, men å BO så BRA som vi gjorde, sentralt, men likevel stille og godt, i en fin og trivelig leilighet med fantastisk fin utsikt DET gjorde oppholdet vårt e k s t r a bra ![]() Tusen Takk til deg, Monica, som formidlet kontakten med Dimitris ![]() - slik at vi fikk leie av han ![]() ![]() Målet med oppholdene våre i Hellas er ikke å se a l t der vi befinner oss, men også å "kjenne at vi er til" ![]() ![]() Men, det er klart vi ser oss om! Vi er på farten og går mye, ellers brukte vi buss flere ganger på Kalymnos, det fungerte fint ![]() Vi skulle gjerne vært lenger i Pothea, så vi kommer tilbake !!!! ![]() Etter ei fin uke med mange og positive inntrykk, reiste vi videre til Rhodos der jeg allerede i januar booket det fine studioet vi bor i for november måned ![]() - nå ble det fra 30.10 - 27.11 istedet, de tre siste dagene i november skal vi være i Athen ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Takk, Kari. Holder i massevis. Hyggelig med rapport.
![]() 'Å kjenne at man er til', essensen? Tror jeg. ![]() Ha det så bra, 22 grader, enten det er litt mer eller litt mindre, praktfullt! Man må nyte mens man kan, det gjør dere åpenbart. Her det varmt (alt er relativt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
|