![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack för svaren så långt!
![]() Då håller vi kvar bokningen på Villa Voula och får uppleva lite nytt av Santorini. Lite kul att höra att det är lugnare än i Kamari - jag har alltid trott tvärtom ![]() Stranden på Kamari kan ju vara lite bökig när man är i vattnet och ska upp! Stenarna bara rullar iväg, är det likadant på Perissa sidan? |
|
|||
|
|||
![]()
Nja,inte riktigt. Det är magdjupt ganska snabbt och sedan djupt. Kan vara LITE besvärligt att ta sig upp,men om man tar hjälp av vågorna,går det utmärkt. Jag gillar baden i Perivolos. Man känner att det är man själv och ett oändligt hav som sträcker sig ända till nordafrika. En STOR känsla!
|
|
|||
|
|||
![]()
Det får bli bad i Perivolos förstår jag
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Perissa och Perivolos fotograferad från Ancient Thira. |
|
|||
|
|||
![]()
Nu är jag ännu mer nöjd! Det ska bli roligt att vara på Santorini igen.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, jag hoppas och tror att Du blir nöjd med att testa den sidan av berget. Från kyrkan i Perissa är det väl ca 1,5-2 km till Perivolousdelen av stranden, men den fortsätter minst lika långt till med ytterligare namnbyten vid Agios Giorgios o Exomitis. Bottenförhållandena varierar hela tiden - på vissa ställen är det sand o blir djupt snabbt, på andra sträckor extremt långgrunt med alg-hala lavahällar. Man får prova sig fram - det kan vara en bättre botten bara några meter bort!
|
|
|||
|
|||
![]()
Vi längtar verkligen nu och det ska bli kul att se Santorini från den sidan. Vi kom på att vi ahr blivit lite bekväma o gärna tar det vi vet är bra - och missar ju då det roliga i att upptäcka något annat.
Vi ska verkkligen gå och upptäcka stranden. Tack för råden o tipsen. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej
NÄR kommer ni till Santorini? Det är stor skillnad om ni åker i Juni eller i Augusti! I Augusti är Perissa väldigt packat och även hela strandpromenaden som sträcker sig till Agios Georgos. I Juni däremot väldigt lugnt! Bra och enkel Taverna mellan Perissa och Perivolos är "Lava" där ni själva går in i köket och pekar ut er mat/beställer. Vill festa till det ordentligt, gå hela vägen till slutet av Agios Georgos och ät på en av Santorinis bästa restauranger "Notos by Seaside" Ingela |
|
|||
|
|||
![]()
Ingela A - Tack för lite mer tips. Vi kommer första veckan i juli - så förhoppningsvis är det inte så "packat" med folk då!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nej, första veckan i Juli är egentligen väldigt bra tid att bo i Perissa....inte FÖR lugnt och inte FÖR hektiskt och packat!
Jag vet inte hur mycket av ön ni hunnit se innan men läs om MITT Santorini här: http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=29613 Ingela |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Vi har varit på Santorini ett tiotal gånger, de sista bara för en övernattning innan man åkt vidare. Vi var där "på riktigt" för så där 17-18 år sedan! Vi har tänkt att försöka göra ett besök på vintillverkningen, vilket vi inte gjort innan och sen vet vi inte vad det blir mer!! Längtar i varje fall! ![]() |
![]() |
|
|