![]() |
|
Visa resultat för omröstning: Ska du resa till Grekland i år? | |||
Ja, jag har redan bokat. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
161 | 74.19% |
Ja, jag ska boka senare. |
39 | 17.97% |
Nej, jag väljer något annat land. |
4 | 1.84% |
Nej, jag ska stanna hemma i år. |
2 | 0.92% |
Jag vet inte. |
5 | 2.30% |
Jag bor i Grekland. |
6 | 2.76% |
Antal röster: 217. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
||||
|
||||
![]()
Nu är resan bokad. Något gammalt och något nytt.
Flyg till Preveza/Aktio, 14 dagar, ifrån Malmö Hyrbil en vecka En vecka i Vasiliki (Lefkas), hotell Apollon En vecka på Kalamos, studio med havsutsikt Första veckan ska vi återvända till Lefkas efter att ha varit där 1995, 1998, 1999 och 2007. Det blir Vasiliki som vanligt. Jag vet att Lefkas förändras snabbt och att det finns en risk att bli besviken, men vi måste dit igen..... Vi kommer att hyra bil och återvända till stränderna på västkusten Kathisima, Egremni, Milos och Porto Katsiki. Och till favoriten på sydkusten - Agiofili. I år ska vi bo på hotell. Det kan vara skönt med frukost och en bra säng första veckan. Sedan blir det ön Kalamos en vecka! Spännande. Vi tar taxi till färjeläget i Mitikas, på fastlandet, efter att ha lämnat av hyrbilen. Därefter färjan till Kalamos. Åh, Kalamos verkar vara en ö för oss. Tyst och lugnt. Förhoppningsvis god mat och bra bad. Inga sandstränder, men det är bara en fördel tycker jag. Med mina röda badskor kan jag bada överallt ![]() (Tack PA för hjälp och tips om Kalamos) Det enda som är kvar är att övertyga maken om att vi behöver en ny kamera till semestern ![]() Deia ![]() |
|
|