Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-02-28, 15:17
AnitaC AnitaC är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2005
Standard Trenger hjelp.

Vi har tenkt å reise til Hellas rundt 29.5.13 for å feire vår datters bachelor eksamen og min 50 års dag.Min datter er 26 år, min mann 48 år.
Vi har tidligere vært på Kos, Kalymnos, Naxos, og Kreta. Favoritten har blitt Kreta hvor vi nå har vært 11 ganger og skal tilbake til senere i sommer. Vi har derfor lyst til å prøve noe nytt. Fastland eller øy, spiller ingen rolle. MEN vi har litt forskjellige ønsker. Datteren vil ha sandstrand nær hotellet, det er helt OK for oss to andre også, men vi liker i tillegg å kunne oppleve litt ved siden av, dvs. Kunne gå turer, se historiske steder (det er vel mest meg da), og litt mere genuin gresk atmosfære. Elsker ordentlig gresk mat. Har sett litt på Parga og Karpathos. Har selv veldig lyst på området rundt Peleponnes, men da blir vel så mye å se at de to andre blir sprø.

Blir veldig glad for tips og ideer fra noen som er mere bereiste enn oss.
OBS. Datteren blir veldig sjøsyk (dvs. tom etter 15 min. på sykkelbåt. Bør derfor være uten båttransfer.)

Hilsen AnitaC
Svara med citat
Gammal 2013-02-28, 16:14
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Trenger hjelp.

Parga ville passe veldig bra. Mange utflukts og vandringsmuligheter . Vil datteren bo ved fin sandstrand så må dere bo ved Valtosstranden. "bystranden er ikke noe videre og den lille stranden er med sten..dog med sand uti vannet.
bakdelen er at været kan være veldig usukkert på den tiden av året. Dere kan få kjempevær, men kan også risikere 4-5 dager med regn... i verste fall.
Jeg har ikke vært på Mylelini/Lesvos, men har hørt at der finner man virkelig gresk atmosfære. Hvis man ikke er så glad i det altfor turistige tror jeg dette ville vært et fint alternativ.
Svara med citat
Gammal 2013-02-28, 16:34
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Om det inte vore för er dotters önskan om sandstrand nära hotellet skulle jag föreslå Molyvos på Lesvos. Det är en underbar ö men varierad natur och många icke exploaterade områden. Ön är inte så känd i Sverige men den är Greklands tredje största ö och det finns massor att se och göra.

Godare mat än den som serveras på kvinnokoperativet i Petra är svår att hitta och det finns flera bra tavernor både i Petra och Molyvos.

Eva
Svara med citat
Gammal 2013-02-28, 16:37
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Jag vill nog ändå drista mig att föreslå Syros, och den lilla fiskebyn Kini. Vi brukar taga oss boende på Argo Studios (Egen hemsida)

I lilla Kini har ni en fin sandstrand, därtill trevliga Tavernor med bra mat och rimliga priser. In till hamnstaden Ermaupoli tar ni er bekvämt med buss. Tid 15 minuter och kostnad strax under 2 €.

Arne
Svara med citat
Gammal 2013-02-28, 17:01

Vi har faktisk vært på Lesvosbodde utenfor Plomari) :-), glemte det i farten. Syros høres fantastisk ut, men finner ingen fly dit:-(.

Vil gjerne ha fint vær, så kom gjerne med flere forslag.

Hilsen AnitaC
Svara med citat
Gammal 2013-02-28, 17:03
Charleston Charleston är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006

Slår också ett slag för Lesbosspåret! Vill man ha sandstrand nära hotellet kan man ju placera sej i t.ex. Agios Isidoros eller Petra (eller min favorit Vatera).
...skrev jag samtidigt som du kommenterade Lesbos själv
Svara med citat
Gammal 2013-02-28, 17:10
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Jodå, Syros har en liten flygplats. Det går tvenne dubbelturer per dag från Athen. Det är dock klokt att i förväg boka plats på flyget, detta enär rutten trafikeras med små propellerplan med plats för cirka 30 passagerare.

Arne
Svara med citat
Gammal 2013-02-28, 18:27

Takk for info Arne. Tror vi prøver å finne et sted med kortest mulig reisetid:-), skal jo bare være borte en uke.

Hilsen AnitaC
Svara med citat
Gammal 2013-02-28, 18:53
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad

Om datteren kunne fire litt på kravene om sandstrand så ville jeg ha tenkt på Rhodos..., mye å oppleve og et av de mest solsikre valgene på den tiden.
Rhodos har masse flotte sandstrender også, men den i Rhodos by (Elli)er kanskje ikke helt på topp 10 ?
Men på den tiden av året er jo ikke strendene overbefolket så kanskje den duger for datteren?

Da har man utfluktsmulighet til bl.a. øya Symi som er supervakker... og Lindos som er et must og har flott strand.
Her på Kalimera kan dere sikkert få tips på genuine greske restauranter m god mat.

Svara med citat
Gammal 2013-02-28, 19:06
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2012

Samos är underbart!!!!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:00.