Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-03-27, 17:44
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Smiling report

Här toppar Grekland iaf. Flest leenden i detaljhandeln.

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2013-03-28, 00:39
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Smiling report

??? ???

Jag har två klara favoritländer utöver mitt hemland Sverige, och det är just Grekland och Spanien. Jag har vistats MYCKET i båda länderna under många år och tycker självfallet att de har många förtjänster.

Men men men, kundbemötande i butik är definitivt inte något de är bra på enligt min mening. Tvärtom, bland alla positiva saker i båda länderna, så tycker jag att kundbemötande är en av de riktigt dåliga sakerna.

Åtminstone om man talar om supermarkets/livsmedelsbutiker. I bästa fall kan man säga att det oftast är ett likgiltigt bemötande, men ibland också direkt nonchalant. Särskilt bland kassapersonalen. Kanske är det annorlunda i sovernirbutiker och andra butiker.

Om det däremot hade handlat om bemötande på tavernor och restauranger skulle jag kunna hålla med. Där blir man ofta trevligt bemött.

Man ska också påpeka att det givetvis finns undantag. Men det handlade ju om ett allmänt intryck. Och jag tycker att både greker och spanjorer är trevliga folk att umgås med, men inte i butiker.

Därför tycker jag att man kan undra hur den här undersökningen är genomförd.

Masse
Svara med citat
Gammal 2013-03-28, 09:18
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012

Håller med Masse...har liknande upplevelser från Grekland iallafall!
Upplever inte heller att de är direkt otrevliga i butikerna här i Västerås, tvärtom!!...
Svara med citat
Gammal 2013-04-02, 19:18
Peter å Stina Peter å Stina är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Vilka affärer går ni till egentligen? Vi kan inte påminna oss om något dåligt eller likgiltigt beteende i någon affär på alla våra resor, tycker tvärtom personalen i allt från dykbutiker,parfym smink. kläder, rena turistbutiker, supermarket, stora dagligvarubutiker och allt däremellan både bryr sig och är trevligare än här hemma.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:36.