![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Är man lite flexibel kan man flyga Stockholm-Atén tur och retur för strax under 3.00:-. Norwegian i juli.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Deia ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Billigere kan det vel ikke bli?
![]() ![]() ![]() ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tog en random sök på momondo, 3 veckor i juli å fick 2,400 ToR ARN-Aten med Aegean via Thessaloniki. 40 min transfer. Turen til Thessaloniki opererad av SAS som ju numer är kompis med Aegean genom Star Alliance
Kan detta stämma? |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
I Star Alliance så är det bara SAS som transporterar primater....(tror jag räknat rätt när jag får det till 27 bolag). Så gynna gärna dom andra men tala om varför ni inte reser med SAS ![]() http://www.staralliance.com/en/about/member_airlines/ Deia ![]() Senast redigerad av Deia den 2013-04-16 klockan 22:06. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/kimmen |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Kom hem efter 12 dagar på Kreta. Flög med Ryan Air. Vid nedresan upplevde jag ingen större kontroll av kabinbagage. Däremot vid hemresan fick varje kabinbagage testas i måttstocken innan ingång i gaten. Några var tvungna återvända till incheckning. Andra plockade på sig så mycket kläder ur väskan att måtten klarades. Väl in på gaten av med kläderna och ned i väskan igen! Under överseende av personalen. leja 006
|
#12
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Konstigt att han fick gå ombord så berusad som han var! ![]() (Hade inte sett den förut, fast HippHipp är en riktig favorit!) |
#13
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Att ha ett dåligt l avtal för sin anställning är naturligtvis inte bra men det går inte att jämföras med det dessa primater utsätts för!!! Bild googla "vivisection primates", (om du klarar starka bilder) och se om du inte håller med om att dessa apor har det värre än Ryanairs personal ![]() Ryanairs personal är inga fångar. Dom kan gå när dom vill. Dom sitter inte i en liten gallerbur hela dagen. Deia ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Och naturligtvis fraktar Ryanair inga primater till USA av den enkla anledningen att dom (ännu) inte flyger dit över huvud taget. Vänta och se vad som händer när dom börjar med det... ![]() Edit: De hemska bilderna under "vivisection primates" är från själva djurförsöken, inte från SAS transporter. Dessa djurförsök är avskyvärda och borde inte vara tillåtna någonstans. Men som sagt, vänta och se vad som händer när även Ryanair börjar flyga över Atlanten, där finns ju pengar att tjäna för Mr. O'Leary... ![]() /kimmen Senast redigerad av kimmen den 2013-04-17 klockan 18:36. Anledning: Tillägg |
#15
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Isf är jag på! http://www.youtube.com/watch?v=l2WovEURsaw |
#16
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Tobbe |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Tack, gärna! Älskar att få tomt mittensäte
![]() |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Med Ryanair!?
![]() /kimmen |
#19
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Haha , förlåt mig men det kan inte vara så att mr o leary har lite humor...? Med förslagen om ståplats och toarestriktioner kan jag bara gratulera honom till all gratis uppmärksamhet / reklam företaget fick - smart drag, för övrigt håller med Kyy |
#20
|
|||
|
|||
![]()
Iaero, saken du linker til er fra 2006, mange nye opplysninger har kommet til siden den gang.
I det siste diskuteres forholdene for de ansatte, og det er også det jeg har tatt opp her. Jeg synes ikke det er så utrolig å påstå at uthvilte, trygge, ansatte er bedre å fly med enn stressede og utslitte.* Problemet er jo også at Ryanair ikke aksepterer norsk arbeidslivslovgiving, for dermed å drive det man kaller rovdrift på sine ansatte. Igjen, hva gjør dette med sikkerheten?* Og dette gjelder ikke bare Norge. Svenske Rapport melder "Förra söndagen avslöjade Rapport att flygbolaget Ryanair struntade i mer än hälften av Allmänna reklamationsnämndens fällningar. Sen dess har många hört av sig och reagerat. Nu varnar flera av Ryanairs piloter att deras tuffa arbetsvillkor kan vara en fara för flygsäkerheten. -Om inte vi känner oss säkra och lugna där framme så kommer det att återspeglas på de beslut och aktioner som vi faktiskt gör. Det ställs ibland orimliga krav som inte ser till säkerheten i första hand och det kan leda både till incidenter och faktiskt olyckor. Det säger en av Ryanairs piloter, som vill vara anonym. Han säger att utvecklingen går mot sämre villkor, att piloterna pressas mer och mer och att riskerna därmed ökar. -Det sker på bekostnad av bolag som faktiskt tar hand om sin personal, för de kan inte konkurrera på samma villkor som Ryanair, det är en orättfärdig konkurrens, fortsätter han." Hele artikkelen ( fra 2012) her:*http://www.svt.se/nyheter/sverige/ry...flygsakerheten |
![]() |
|
|