![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Lustigt?
|
|
|||
|
|||
![]()
Alle kjenner til farene ved narkotika i dag. Alle kjenner også til farene ved røyking, ved å drikke mye alkohol, ved å spise usunn mat og bli sterkt overvektig, ved ikke å trimme.
Folk gjør feil. Det er, dessverre, den menneskelige natur. Mennesker er vi likevel, selv heronistene. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tar för givet att Stefan brukar ordet i negativ bemärkelse, som engelskans "funny" kan användas om något underligt/udda. Det är ett väldigt vanligt uttrycksätt i mina hemtrakter.
Stefan är redan i blåsväder för sitt tidigare inlägg där han "vädrade någons skitiga byk" öppet istället för att som de flesta andra Kreta-Svenskar bara skvallra i smyg - så jag hoppas verkligen inte att Stefan tar illa upp och slutar reflektera över sin nya omvärld! //Kikh |
|
||||
|
||||
![]()
Nu hann Kiki i och för sig före med en förklaring om språkligt missförstånd.
Jag uppfattar också, som Kiki, "lustig" i den här förbindelsen som "funny" på engelska, eller "märkligt, konstigt" osv. På danska kunde vi ha valt att säga att det var "pudsigt". Kanske har ni det ordet på norska? |
|
|||
|
|||
![]()
Kikh og Marianne, takk for oppklaringen. Pussig bruker vi på norsk også.
Jeg synes uansett det er feil å kalle en slosskamp hvor en kvinne må kjempe mot "alle andre" pussig. Ville dere brukt det om det gjaldt en ikke-narkoman kvinne? Kanskje jeg fremdeles misforstår noe her, men jeg synes foreløpig bare synd på denne kvinnen. Kikh: Jeg har også fått mange negative og voldsomme reaksjoner på det jeg har skrevet i mitt blogghjørne. Sånn er det når man stikker hodet fram. Men denne tråden synes jeg vi driver en saklig debatt i, slik har det ikke alltid vært i mine tråder ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
//Kikh |
|
|||
|
|||
![]()
Den som kan bäst kan förklara vad han menade är förstås lugnagatan själv, men personligen uppfattade jag att han använde ordet "lustigt" i betydelsen "konstigt" dvs "merkeligt" på norska. Danskans "pudsig" tycker jag har en lite för positiv ton i det här fallet.
|
|
|||
|
|||
![]()
Tror att vi förstår vad Lugnagatan pratar om....varför ska vi då haka upp oss på språket?
![]() |
|
|