Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-06-03, 20:47
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007
Standard Sv: Frågor ang båtluff Tinos-Andros

Hmm, nu har jag redan hunnit boka Nikoleta, så vi börjar med TiNos. Vi kör på det. Orkar inte tänka något mer nu (det mesta blir fort och fel) och det blir nog inte fler bokningar heller, bara Rafina en natt. Men inte ikväll. God natt!
Aina
Svara med citat
Gammal 2013-06-04, 13:15
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Aina Visa inlägg
Hmm, nu har jag redan hunnit boka Nikoleta, så vi börjar med TiNos. Vi kör på det.
Det blir bra det också. Så tar ni Syros efter TiNos och avslutar på Andros.
Svara med citat
Gammal 2013-06-04, 17:30
Ainas avatar

Känns skönt att ha fått vår resrutt godkänd från högre ort.
Aina
Svara med citat
Gammal 2013-06-04, 17:39
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Jag håller absolut med om att Tinos-Syros-Andros är en bra rutt....Förboka inget annat bara om ni börjar med Tinos, för risken är att ni stannar längre än ni tänkt
Första året 2008 hade vi tänkt 5 nätter men det blev 10 eller 11 så vi kom aldrig till Syros det året. Syros blev det 2009 efter en dryg vecka på Tinos och då längtade jag tillbaks efter några dagar! MEN det berodde inte alls på att Syros på något sätt är en tråkig ö, jag saknade bara alla byarna! Ermopouli är helt underbart dock med sina vackra byggnader och marmorgator och inte minst Ano Syros med den fantastiska utsikten. Det är lätt att ta sig till Kini med buss för bad vid sandstranden där! Andros ska vi ÄNTLIGEN till i september efter Tinos men "bara" 5 dagar. Det ska bli spännande!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2013-06-09, 10:12
Ainas avatar

Vi har bokat Corali på ditresan, en natt. Nu bokar jag inget mer. Något ska lämnas åt slumpen!
Aina
Svara med citat
Gammal 2013-06-28, 12:05
Ainas avatar

Nu kör vi på TiNos - Syros - Andros. Känns som att det kommer att bli en bra rutt och har släppt tankarna på att återvända till Amorgos - det får bli en annan gång, en annan resa.

TiNos är jag övertygad om att vi kommer att trivas på. Efter det tror jag att det kan bli skönt att komma till en stad med liv och rörelse, Syros. De långgrunda stränderna får jag väl stå ut med! (Tänker: Långgrunt, då är man ju svettig innan man kommit tillbaka upp på stranden.)

Sedan hade jag funderingar kring "Andros, vad är det för ö? Ska vi verkligen åka dit?" Hade glömt vad jag hade läst om Andros, men när jag återvände till beskrivningen av Andros (finns ju ingen e-guide) och tittade på bilder från resebrev, så tror jag det blir en perfekt avslutning på öluffen.

Dock inget annat bokat än en natt i Rafina och en vecka på TiNos, så vi har lite spelrum för slumpen.

Aina

P.S. Börjar få lite kläm på grekiska alfabetet, men för många konsonanter och små bokstäver i rad äääär lite besvärligt...
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:56.