Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Djur & Natur

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2013-06-24, 16:07
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard Sv: Kattunge från Amorgos

Jag förmodar att ni blev fäst vid katten som individ.
För annars är det ganska onödigt att ta hem en katt från Grekland då Sverige är fullkomligen nedlusade med hemlösa katter.

Missförstå mig inte, jag är själv en stor djurvän och min sambo har gjort en insamling i Sverige som genererade mediciner, diverse djurartiklar och 150€ som vi skänkte till Noahs Arche på Kreta. Nu förra året blev jag så gripen av Silke som driver Noahs Arche att jag skänkte henne 50€.

I år på Lesbos så köpte sambon kattmat i mängder som hon delade ut i gränderna och det var mer än en måltid där jag ofrivilligt fick min mat ransonerad på kött och fisk till förmån för katterna.

Jag funderade rätt mycket på detta när vi var på Lesbos att jag nog hellre är hemlös katt i Grekland än i Sverige. Här hemma är det inte ovanligt att katterna förfryser öron eller rent av fryser ihjäl kalla vintrar.
Vi har ju inte direkt problem med lösdrivande hundar i Sverige, så jag anser det är till stor nytta för de hemlösa hundar som komer till Sverige.
Det är det så klart även till katterna, men vi har massor av hemlösa katter i sverige där olika kattorganisationer har enorma problem med att få dessa utplacerade hos vänliga själar.

Hur som helst , lycka till med er nya katt och hoppas att ni får stor glädje av varandra
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:25.