![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
bl a på Lesvos ( 2011). - men også på Skiathos ( 2009) og nå sist på Kreta i mai i år. Det er flyselskapet det kommer an på, Thomas Cook tillater 20 kg inklhåndbagasje, - ikke engang en liten dameveske unngikk "røntgenblikket" til de på innsjekkingen i Heraklion da vi skulle hjem derfra i vår. Prisen for overvekt der var 5 euro/kg, min bror m/reisefølge hadde 6kg over, 30euro betyr jo ikke "ruin", men ergerlig er det jo ![]() Et tips, for å få det billigere om man vet i god tid (senest 5 dgr før hjemreise) at man har for mye med seg hjem, er å gå inn på selskapets "Taxfreeshop" og "kjøpe" (inntil)10 kg ekstra bagasje, det koster det halve ![]() Vet ikke om dette gjelder kun Thomas Cook, eller er vanlig hos de andre charterselskapene og? Da vi skulle hjem fra Skiathos i 2009 var de minst like petige/nøye, selv hadde vi ganske lett bagasje og g o d margin ![]() - men ca annenhver av de som var foran oss i innsjekkingskøen måtte betale for overvekt..., så det skjer, ja ! På Lesvos i sept 2011 ( Apollo/Novair) slapp min venninne såvidt unna å betale, siden vi fikk sjekke inn sammen. Her var det også 20 kg inkl håndbagasje. - jeg hadde 15 og hun nesten 25 kg inkl håndvesker, vi hadde sett hvor nøye/petige de var og "holdt pusten", vekta stoppet såvidt innenfor det lovlige, 39.9 kg ![]() ![]() |
|
|