![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
1000 kr... är det inte lite med tanke på att det var fem dagars försening... Fick du tillbaka det du fick lägga ut för att handla in kläder etc...? K |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Malin |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Det är flygbolagets ansvar. Har du kontaktat dom? Tror inte dom kan strunta i EU bestämmelser (om det inte varit strejk eller något liknande
![]() Ser att det kanske är lite sent. 21 dagar efter att man fått bagaget ska man klaga.....och ni var ju borta i tre veckor. http://www.konsumentverket.se/Vara-o...gresan/Bagage/ Deia ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Fick en del (största) av vårt försäkringsbolag, har ett resplustillägg. Fick en liten del av flygbolaget, men dom var krångliga som tusan. Ansökan skulle skickas in skriftligen, med bilagor osv men eftersom jag har svart bälte i att krångla tillbaka följde jag deras högst kundfientliga process.
Fick även en liten del av erv iom att jag betalt resan med Visa-Gold. Den del blev dock liten pga att jag redan fått ersättning från mitt försäkringsbolag. Ersättningsnivån regleras utifrån antal dagar väskan har varit försenad. Dock ingen ersättning för utlägg på plats t ex ersättningskläder, tax för att hämta bagaet på flyget. På Milos fick en vilsen väska utkörd till hotellet, dock inte på Naxos. Alla parter krävde dock att man hade nummret till sin "lost item claim" (heter något i den stilen). Bodster |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() Så något bagagekvitto på det borttappade bagaget finns alltså inte att skicka in... // Malin |
![]() |
|
|