![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Vi är så ledsna och förtvivlade. Vår fina Oscar är död. Han blev överkörd på Torkel Knutssonsgatan för en vecka sedan.De ringde från Djurakuten ( dit vi går med katterna).Han hade förts dit av djurambulans.Han blev bara 4 år.
Ni som har följt tråden, vet att vi bor så att vi kan släppa ut katterna genom köksfönstret. Lemonaki bara sedan i våras,men Oscar i ca 3 år. Det har hänt att han har varit borta nästan en hel natt,men alltid kommit på morgonen.En gång var Oscar försvunnen i 10 dagar och hittades vid Mosebacke. I vårt område bor flera katter som går fritt,så vi tyckte att också vi skulle försöka.Allt har ju gått bra hittills,utom Oscars långa frånvaro. Nu är Oscar ordentligt begravd på en plats som han ofta gick till.Jag VET att detta inte är tillåtet,men vi fick ta hem honom och så blev det till det bästa. När vi kommer från öarna i september, ska vi leta efter en kattunge. Lemonaki har ju,trots sin ringa ålder alltid varit "Mamma"åt Oscar,så nu ska hon få en riktig bäbis att ta hand om. |
|
|||
|
|||
![]()
Oj så tråkigt att höra.
Kram Monica |
|
|||
|
|||
![]()
Mycket tråkigt med katten Oscars bortgång. Beklagar sorgen. Jag hoppas att han har det fint i katt himlen med andra goda katter. Läste din tråd och blev rörd då jag älskar katter. Att finna en kompis till Lemonaki vore ju fint och att ni tar er tid att känna efter tror jag på. Lycka till i sökandet!
Marja som ofta är kattvakt till många katter i Götet! |
|
||||
|
||||
![]()
Det var tråkigt med er katt!
![]() Katitzi |
|
|||
|
|||
![]()
Kramar!
|
|
|||
|
|||
![]()
Efter att Oscar dog,skulle vi ju skaffa en ny katt.Det blev en liten(då) Nemo.Han är en riktig Söderkatt.En blandning av Bengal och bondkatt.Nu är han 1 år och större än Lemonaki.Han har en alldeles regelbunden täckning, randig och fläckig på magen.Nemo och Lemo verkligen älskar varann och sover tätt ihop och leker.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Åh, vilken fin Amorgoskatt Lemonaki är och vilket fint namn!!.. ![]() Fint att Ni också hittat en ny älskling efter Oscars hastiga bortgång, det är verkligen svårt att mista ett sällskapsdjur!! Sunny (som också skulle vilja ha en Amorgoskatt) |
![]() |
|
|