![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ja vi är några Kretagalningar här ![]() Vi sitter nu och tittar på möjligheter att förlänga oktoberresan med några dagar ![]() ![]() Men välkomna hem och det är bara att börja planera nästa resa ![]() // Malin |
|
||||
|
||||
![]()
Så som detta var skrivet får jag en stark längtan till Kreta. Var där en vecka 1965 (pank) och fick alltför liten dos. Nån gång ska jag dit igen! Ska då testa om det är som man säger att kalymnosdialekt liknar kretensisk rätt mycket.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Emellertid handlar vi våra tvättsvampar av Kalymnosbåten i Chania hamn och det gick alldeles utmärkt att samtala, på stapplande grekiska med svengelska. Så dialekten fungerar nog perfekt, helt övertygad! Paul |
|
||||
|
||||
![]()
Efter att ha passerat Åmål (lunch på Tössestugan) på väg till Sunne för en vecka sedan måste jag beundra Malin som åker till Kreta så pass ofta. Detta med tanke på att det är lite längre att ta sig till flygplatsen än vad jag själv har (når Kastrup på max en timme beroende på bil eller tåg).
Celbe |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() Det var flera år sedan jag åt på Tössestugan... hoppas det det smakade bra ![]() // Malin |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
det låter härligt med oktober-resa, med mer och mer! Hoppas det fungerar, ja, det gör det säkert! Skall bli kul att höra hur det går. Paul |
![]() |
|
|