Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-09-23, 10:00
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Kreta i november?

Citat:
Ursprungligen postat av haneleh Visa inlägg
Jag är så otroligt höjdrädd, men skulle gärna besöka Elafonissi...
Jag är också höjdrädd men har aldrig känt obehag under resan till Elafonissi.
Svara med citat
Gammal 2013-09-23, 19:47
NilsHåkans avatar
NilsHåkan NilsHåkan är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2010

hej där!

Vi bodde på hotellet bredvid för ett antal år sedan (2 vuxna) och med barnvagn är det svårt att ta sig in till Chania till fots. Kommer ihåg att det fanns restauranger i "området" väster om hotellet.

Annars är området fint och det finns bussanslutningar på en parallellgata till den Ni bor på. Fråga i reception.

Vi är en stor vän av att hyra bil (trots den livliga trafiken) då detta ger en enorm frihet att se mer av underbara Kreta. Mitt råd är att läsa på ordentligt innan Ni åker och ha några "planerade" utflyktsmål och gärna läst på kartan ordentligt samt kollat google map var ni svänger osv.

Kreta är inget man varit med om innan man varit med om det när det gäller att hitta. Detta bara som en vägledning om förberedelse.

Ha en fin resa och hoppas Ni blir lika förtjusta i Kreta som många av oss andra här. Vi åker för övrigt till Rethymnon (favoriten) den 3 oktober.

Elafonissi är fint men jag gillade vägen dit och tillbaka bättre än stranden. Då ska det läggas till att vi gillar att åka bil och inte är några strand människor.
Svara med citat
Gammal 2013-09-23, 21:05
Höstluffare Höstluffare är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009

Citat:
Vi bodde på hotellet bredvid för ett antal år sedan (2 vuxna) och med barnvagn är det svårt att ta sig in till Chania till fots. Kommer ihåg att det fanns restauranger i "området" väster om hotellet.
Menar du hotellet bredvid Frida apartments? (Nu är vi ju två kretanybörjare på tråden.. ) Vi har ju barnvagn (för två barn dessutom) och kommer att vilja promenera till stan. Promenera överhuvudtaget..

Tror att jag också kollat mer eller mindre alla hotel. Vi ville ju bo i Nea Chora och vill gärna kunna gå dit.
Svara med citat
Gammal 2013-09-24, 07:20
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Höstluffare Visa inlägg
Vi har ju barnvagn (för två barn dessutom) och kommer att vilja promenera till stan. Promenera överhuvudtaget..

Tror att jag också kollat mer eller mindre alla hotel. Vi ville ju bo i Nea Chora och vill gärna kunna gå dit.
Det gäller från alla hotell i området...det går utmärkt att gå utan barnvagn längs stranden in till Nea Chora men har ni vagn får ni gå på gatorna in.

// Malin
Svara med citat
Gammal 2013-09-24, 17:55
jan c jan c är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2005

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Det gäller från alla hotell i området...det går utmärkt att gå utan barnvagn längs stranden in till Nea Chora men har ni vagn får ni gå på gatorna in.

// Malin
Det går nog bra att gå med barnvagn med lite större hjul än paraplyvagnar om det är torrt väglag.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:52.