Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Mat & Dryck

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2013-09-29, 15:44
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Pris på middagen

Vi bruker oftest å betale mellom 22 og 27 euro for middagen, noen ganger mindre, 18 - 20 euro, og i blant over, men veldig sjelden over 30

Vi bruker å bestille 3 - 4 forretter og deler gjerne en hovedrett, til maten drikker vi (oftest) vann + en 1/2 liter Retsina.

(sitat Admirala) "Når vi, to voksne, går ut og spiser, pleier regningen å ende på ca 35 euro, da spiser vi mezedes (mange småretter) og drikker vin"

Er det fhv høyt prisnivå i Nafplio, Admirala
- eller bruker dere å bestille en flaske rød, eller hvitvin

Om v i gjorde det ville regninga fort komme opp i både 35 euro og høyere for oss og - men vi synes Retsina smaker best til den greske maten

Prisnivået er forskjellig fra sted til sted/øy, men selvsagt kommer m y e an på hvilket sted du velger å spise uansett hvor du er og

Jeg ble bl.a positivt overrasket over prisnivået (og kvaliteten) på maten i Mastichari på Kos, da jeg var der med barnebarna (17, 13 og 10) i august.

Jeg forsøkte - men det ble ikke så mange ganger vi spiste mezedes da,
- ungene ville gjerne ha hver sin souvlaki f.eks, og der fikk de/vi deilig LAMsouvlaki til kun7 euro
Lam bruker å være dyrere enn svin og kylling souvlaki, men ikke der.

- kun to av våre middager passerte 40 euro, den ene var i Kos by (45), ellers spiste vi for 35 - 37 euro og enda mye billigere da Gyros/Gyrosplate sto på menyen.
T i l maten bestillte vi en stor flaske vann + 3 cola + et glass vin til meg
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:02.