Citat:
Ursprungligen postat av reslust
Vi tänkte åka till Lesbos för första gången. Verkar trixigt och inte så billigt att få tag på flygstol från Sverige (Ving säljer inga flygstolar ännu förrän de fyllt hotellen). Så vi funderar på att boka med hotell även om vi helst skulle vilja åka runt. Nån som kan tipsa om mysigaste orten ifall man vill åt det genuina, gärna bada på stränder med småsten, och bo fräscht men mysigt? Det man kunde välja på hos Ving är:
Anaxos, Eftalou, Molivos, Petra, Plomari,Skala Kallonis
Tack på förhand!
|
Jag har besökt alla platser du nämner samt några till. Har dock bara bott i Agios Isidoros utanför Plomari samt i Molyvos. Jag gillar Molyvos bättre. I Skala Kalloni stannade jag nästan en hel dag och det är en typisk liten turistort mitt i jordbruksbygden med närhet till Kalloni som är en mycket vanlig grekisk stad. Jag åkte på en rundtur där vi bland annat besökte Skala Eressou som verkade väldigt fint. Regnade dock den dagen och var 12 grader så det blev lunch inomhus på en taverna.
Jag tycker att du ska köpa Jannes E-guide som är mycket utförlig och informativ innan du bestämmer dig. Själv har jag bokat en jättebillig resa via Ving men jag stannar bara en vecka.
Eva